| "TURKKIPÄIVÄ"??? | |
|
+3Maria Ikonen Ansku Kuokka-Ihalainen blockheadskennel 7 posters |
Kirjoittaja | Viesti |
---|
blockheadskennel
Viestien lukumäärä : 935 Paikkakunta : Mikkeli Registration date : 29.04.2008
| Aihe: "TURKKIPÄIVÄ"??? Ma Syys 26, 2011 9:57 pm | |
| Tulipa mieleeni, että oiskohan porukoilla kiinnostusta jonain viikonloppuna ns. teemana "turkki-trimmaus-pesu-hoito" ym. tähän ulkoiseen kauneuteen liittyvä? Aina silloin tällöin tulee kysylijöitä, että "Eiks teillä oo koskaan sellaista missä neuvoittaisiin turkinlaitossa ja -trimmauksessa" Jos osanotttajia + OPASTAJIA tulisi tarpeeksi monta, olisi mahdollista järjestää joku kiva paikka jossa tähän teemaan vähän perehdyttäisiin. Opastajia? Osallistujia? Allekirjoittanut tietenkin auttaa ja näyttää, mites näitä muita konkareita? Sitten mulla on yks jenkkivideo; tehnyt Bugaboo´s kennelin ihmiset eli Doug & Michelann Johnsson ja siinä näytetään "kädestä pitäen" ns. jenkkityylinen trimmaus. Video on VHS pohjainen, en tiedä onko kellään enää tällaista laitetta?? Kuvanlaatu on rakeinen, kun on käynyt läpivalaisulaitteessa, mutta ihan ymmärrettävä. Siitä sais vähän osviittaa näin "eurooppalaisittain" toteutettuna. Jos asia saa siivet alleen, järjestellään joku viikonloppupäivä + paikka. mamaB | |
|
| |
Ansku Kuokka-Ihalainen
Viestien lukumäärä : 31 Paikkakunta : Kirkkonummi Registration date : 03.08.2009
| Aihe: Vs: "TURKKIPÄIVÄ"??? Ma Syys 26, 2011 10:47 pm | |
| Heippa hei, kiinnostaa ehdottomasti! Eli mukana ollaan - itseasiassa mun pitikin käydä vastaamassa tonne yhteisviikonloppuviestiin jo aiemmin, mutta unohdin Jonkunlainen yhteinen tapaaminen olisi tosi jees juttu, ja turkki-teemalla vielä parempi! Meidän pennunottajista jo muutama on kysellyt pentutapaamisen järjestämisestä, ja olen luvannut kutsua heidät jonnekin ensi vuoden puolella. Tämähän olisi aika hieno juttu yhdistää siihen, niin pentujen omistajat tapaisivat samalla muitakin lampuriporukoita. Ja turkkiongelmat tulevat myös heillä ajankohtaiseksi tossa ensi vuoden alkaessa... olisi tosi hienoa jos saisivat opastusta muiltakin konkareilta. Hieno idea Mä en välttämättä itse ole mikään turkki-expertti kun en harrasta näyttelyturkkeja, mutta mukana ollaan. Ja uskallan luvata että meidän pentujenomistajia saataisiin mukaan (tuskin kaikkia, kun asuvat eri puolila Suomea, mutta ainakin osa). Eli mukana ollaan! | |
|
| |
blockheadskennel
| Aihe: Vs: "TURKKIPÄIVÄ"??? Ti Syys 27, 2011 10:46 am | |
| Pidetään mielessä, sillä tämän asian tiimoilta ei asia varmasti lopu koskaan Yritän katsastaa paikkaa, joka on saatavilla, on edullinen, sijaitsisi paikkakunnalla, jonne mahd.monella ois helppo pääsy (matkan suhteen). Ajankohta vois olla myöhemmin syksyllä, kun alkaa tienoot pysyä ns. kuivina ja koirat puhtaampina. Eikö? | |
|
| |
Maria Ikonen
Viestien lukumäärä : 534 Ikä : 47 Paikkakunta : Suolahti Registration date : 07.05.2008
| Aihe: Vs: "TURKKIPÄIVÄ"??? Ke Syys 28, 2011 12:37 am | |
| Mukana ollaan, huippu idea Olis hyvä tietää aika mahdollisimman hyvissä ajoin, et osaa toivoa töistä vapaata. | |
|
| |
Anna Sydänheimo
Viestien lukumäärä : 4 Paikkakunta : Turku Registration date : 21.09.2011
| Aihe: Vs: "TURKKIPÄIVÄ"??? Ke Syys 28, 2011 7:17 am | |
| Muakin kiinnostaisi tällainen todella paljon! Olen onnekseni saanut paljon hyviä vinkkejä etten ole ihan pulassa ton junnuturkin kanssa, mutta koskaan niitä ei taida saada liikaa | |
|
| |
Leena Oksa
Viestien lukumäärä : 202 Paikkakunta : Turku Registration date : 10.12.2009
| Aihe: Vs: "TURKKIPÄIVÄ"??? Ke Syys 28, 2011 11:32 am | |
| Turkin tupsutus kiinnostaa aina Ollaan mukana jos ja kun saa töistä sopivasti vapaata ja kyydin... Osallistujana ja kenties "apuopastajana" | |
|
| |
Sanna-MaijaH
Viestien lukumäärä : 159 Paikkakunta : Klaukkala Registration date : 29.05.2010
| Aihe: Vs: "TURKKIPÄIVÄ"??? Pe Syys 30, 2011 9:01 am | |
| Mä kans, ihan ehdottomasti haluan mukaan! Toivottavasti sitten ajankohta olis passeli. T. nimim. kasarityylin pepputrimmi | |
|
| |
blockheadskennel
| Aihe: Vs: "TURKKIPÄIVÄ"??? Pe Syys 30, 2011 9:54 am | |
| SEURAPIRTTIOlen kysellyt muutamia paikkoja, joissa voisi turkkipäivän pitää. Yhdestä sain myönteisen vastauksen, sijaitsee täällä Etelä-Savossa: - Lainaus :
- Syväsmäen Seurapirtti
Kunta: Hirvensalmi Kylä: Syväsmäenkylä Osoite: Kaura-ahontie 11, 50670 Otava Omistaja: Otavan Erämiehet r.y.
Talo ja sen historia
Seurapirtti on Hirvensalmen maamiesseuran rakentama seurantalo. Se on valmistunut 1930, laajennettu 1955-1956 ja kunnostettu 2004-2006. Talon pihalla on talvisodan muistomerkki: 14.10.1991 pystytetty kivi jossa on laatta. Hirvensalmen miehet, 26 pioneerikomppania, lähti täältä talvisotaan 14.10.1939 . Talo om ollut aiemmin Hirvensalmen maa- ja kotitalousseuran omistuksessa. Talon vuokra on 120e/vrk ja jos meitä tulisi 10, olisi vuokra siis 12e per nenu. Varausta en ole vielä tehnyt, mutta se on käytettävissä 12. tai 13.11. (la tai su). JOS AJANKOHTA, PAIKKA JA AIHE sopivat, sitovat ilmoittautumiset allekirjoittaneelle! S.posti: blockheadsoes (at) gmail.com ja/tai 044-5205949 / Päivi. Olen matkoilla 9.10.-19.10. ja varaus olisi tehtävä ennen tätä - KOSKA: ON HIRVIPEIJAISTEN JA PIKKUJOULUJEN AIKA JA PAIKAT MENEVÄT ÄKKIÄ![i] Ottakaa yhteyttä! | |
|
| |
Maria Ikonen
Viestien lukumäärä : 534 Ikä : 47 Paikkakunta : Suolahti Registration date : 07.05.2008
| Aihe: Vs: "TURKKIPÄIVÄ"??? Pe Syys 30, 2011 10:23 am | |
| Töissä noi molemmat päivät ;( | |
|
| |
Sanna-MaijaH
| Aihe: Vs: "TURKKIPÄIVÄ"??? Pe Syys 30, 2011 10:27 am | |
| tuona ajankohtana mä en pääse.... kun ollaan siellä Jumbon Faunattaressa koiria näyttämässä... | |
|
| |
blockheadskennel
| Aihe: Vs: "TURKKIPÄIVÄ"??? Pe Syys 30, 2011 10:39 pm | |
| Hyvä, että tuli vastauksia. Katsotaan edelleenkin sopivaa ajankohtaa ja paikkaa! Etsin.... Mitkä päivät sopisivat? mamaB | |
|
| |
Sanna-MaijaH
| Aihe: Vs: "TURKKIPÄIVÄ"??? Pe Syys 30, 2011 11:44 pm | |
| Marraskuun puolen välin jälkeen molemmat viikonloput käy. Ja toivon kimppakyytiläistä mukaan. :-) | |
|
| |
Maria Ikonen
| Aihe: Vs: "TURKKIPÄIVÄ"??? La Loka 01, 2011 12:23 am | |
| Mulla on tän vuoden viikonlopuista vapaata Seinäjoen ntly, JKL:n näyttely ja messari viikonloput Ensi vuoden puolelle pystyn toivomaan kyllä,mut tää vuos näyttää toivottomalta.. | |
|
| |
Marika Örn/Bluechannel
Viestien lukumäärä : 596 Paikkakunta : Piispanristi Registration date : 29.04.2008
| Aihe: Vs: "TURKKIPÄIVÄ"??? Su Loka 02, 2011 12:34 am | |
| Tulen mielelläni mukaan ja mulle käy esim. Marraskuun viimeinen viikonloppu, kun saan pennut (joiden pitäis syntyä ihan just kohta) lähtemään koteihinsa Voin opastaa turkin näyttelylaitossa tämän mun mieltymyksen mukaan niitä, jotka haluavat oppia juuri tämän trimmin ja perusharjauksessa tietenkin kaikkia. Mulla on myös kokemusta monista pesu-ja hoitoaineista mikä käy millekkin turkille. En kyllä välttämättä lähde satojen kilsojen päähän talvikeleillä, mutta jos jostain Lahden tietämiltä, minne on meiltä 230km löytyis paikka, niin kellään ei olis liian pitkä matka. Toinen vaihtoehto, että etelässä pidetään toinen turkkipäivä? | |
|
| |
Sanna-MaijaH
| Aihe: Vs: "TURKKIPÄIVÄ"??? Su Loka 02, 2011 12:53 am | |
| Voin osallistua kahteenkin turkkipäivään, jos ajankohdat sopii. Marraskuu ok, koska uskoisin, että basenjiasutus osuis lokakuun loppuun ja sit onkin vaan odottelua. Lahden ympäristö ok etäisyys meiltäkin.
Marika: täällä(kin) jännätään Matildan pentujen syntymistä.... | |
|
| |
blockheadskennel
| Aihe: Vs: "TURKKIPÄIVÄ"??? Ma Loka 03, 2011 1:49 am | |
| Etsinnässä koko ajan paikka, joka olisi : - - vapaa ja käytettävissä KOIRAporukoille
- suht edullinen ja mukavan matkan päästää "kaikista"
Jos jollain on tietoa Lahden seudulla sijaitsevasta, meille sopivasta kohteesta, laitatko tietoa eteenpäin?! Ainahan asia on niin, että se mikä käy yhdelle, ei käy toiselle... Tarkoituksena olisi saada sitä "tieto-taitoa" muillekin jaettua ja myös mikäs sen mukavampaa kuin tavata koiramaisissa merkeissä!! Ja aina mahtuu useitakin järjestelyjä, se on varppi. Etsin nyt kuitenkin tässä koko ajan. Ilmoittelen teille, jotka olette innostuneita! Oma tilanteeni on se, että marraskuussa käy vain tuo em. viikonloppu, joulukuussa ei onnistu ja sitten taasen tammikuussa onnistuisi melko hyvin! Meneekö liian myöhäiseksi tuo tammikuu? mamaB | |
|
| |
Sanna-MaijaH
| Aihe: Vs: "TURKKIPÄIVÄ"??? Ma Loka 03, 2011 5:57 am | |
| Päivi, oliko se aiemmin mainitsemasi päivä ainut vapaa siellä Mikkelin nurkilla? Ja mun kyydissä mahtuis 1-2 muuta, ehkä koiriakin yhtä monta.
| |
|
| |
blockheadskennel
| Aihe: Vs: "TURKKIPÄIVÄ"??? Ma Loka 03, 2011 12:03 pm | |
| Jep. Toistaiseksi ainakin. Hirvipeijaisia yms huvituksia pitävät siellä. MUTTA, meitä pitäisi olla mielestäni minimissään 10 jakamassa sen vuokra (120e), jotta ei tulisi liian kalliiksi. Mun aikataulu marraskuussa on mm. JKL 19.11. ja 20.11. on muuta menoa, seuraava vkonloppu (26.11.) menee näyttelyssä ainaskii lauantai. Porukoita on menossa Tartoon, joka on eka vkonloppu (5.-6.11.). Joulukuussa ei onnistu useimmille, on Messari ja Tukholma ja sellainen kuin Joulu... Näin ollen, mikäli tarvittava määrä osallistujia pääsee tulemaan 12. tai 13.11. - niin se olisi melkeinpä ainoa mahdollinen ennen joulua ja vuodenvaihdetta. Tammikuu on sitten asia kokonaan eri!! Siinä ei oo "ku" Turku ja Kajaani sekä 1 ryhmis. Yritän vielä löytää lähempää jotain! (Siis teitä lähempää....) LOL mamaB | |
|
| |
Sanna-MaijaH
| Aihe: Vs: "TURKKIPÄIVÄ"??? Ma Loka 03, 2011 8:02 pm | |
| - blockheadskennel kirjoitti:
Näin ollen, mikäli tarvittava määrä osallistujia pääsee tulemaan 12. tai 13.11. - niin se olisi melkeinpä ainoa mahdollinen ennen Noh, tämä on mulla varattuna sille Faunatteren keikalle, joten turkinhoitopäivä jää. Olen kiinnostunut osallistumaan johonkin toiseen vastaavaan tapahtumaan. | |
|
| |
blockheadskennel
| Aihe: Vs: "TURKKIPÄIVÄ"??? Ma Loka 03, 2011 11:27 pm | |
| Niin ja sitten Faunattaren "keikka" - se jäi uupumaan noista edellä mainituista. Taidan suosiolla aloittaa etsinnän TAMMIKUULLE. Ei Turku viikonlopuksi kuitenkaan... Jos vaikka tuolloin saamme enemmän porukkaa liikkelle. Lähdetään siitä, eikö! Ilmoittelen palstalla asiasta enemmän. mamaB | |
|
| |
Maria Ikonen
| Aihe: Vs: "TURKKIPÄIVÄ"??? Ti Loka 04, 2011 3:09 am | |
| Meille käy tuo tammikuu, ehdin vielä laittaa toiveet vpaista vetämään | |
|
| |
Marika Örn/Bluechannel
Viestien lukumäärä : 596 Paikkakunta : Piispanristi Registration date : 29.04.2008
| Aihe: Vs: "TURKKIPÄIVÄ"??? Ke Loka 05, 2011 3:30 am | |
| Onko moni tulossa Turun näyttelyyn Tammikuussa? Päivi? Voitais järjestää turkkipäivä täällä ja käydä näyttely samassa? Toki joku muukin ajankohta ja paikka käy. Nyt, kun noi harmaat syntyivät, niin tiedän, että luovutus on Marraskuun lopulla ja sitten "uskallan" lähteä pitempäänkin matkaan | |
|
| |
Leena Oksa
Viestien lukumäärä : 202 Paikkakunta : Turku Registration date : 10.12.2009
| Aihe: Vs: "TURKKIPÄIVÄ"??? Ke Loka 05, 2011 9:52 am | |
| Me ollaan menossa Turkuun (tosin Marika taitaa tuon tietääkin )... Ja meille sopii samaiseen ajankohtaan turkintupsutusta täällä päin... Tai ihan koska vaan, kunhan saan pyydettyä vapaata (ja kyytikin olis kiva ).... | |
|
| |
blockheadskennel
| Aihe: Vs: "TURKKIPÄIVÄ"??? Ke Loka 05, 2011 11:32 am | |
| Hyvä ajatus, mutta me ei olla tulossa Turkuun. Se matka on NIIIIIIN kamala talvella = yli 700km .... Jätämme väliin tässä taloudellisessa tilanteessa. Paikkana Lahden/Hämeen seutu, Pääkaupunkiseutu ovat sillai mukavan matkan päässä vähän jokaisesta, olen laittanut pariin paikkaan kyselyn. mamaB | |
|
| |
Ansku Kuokka-Ihalainen
Viestien lukumäärä : 31 Paikkakunta : Kirkkonummi Registration date : 03.08.2009
| Aihe: Vs: "TURKKIPÄIVÄ"??? Ke Loka 05, 2011 10:30 pm | |
| Tämä hommahan tuntuu etenevän! Mahtavaa Hyvä että siirtyi tammikuulle, se käy meillekin paremmin kuin marraskuu. Tämän vuoden viikonloput on jo aika buukattuja, mutta tammikuulle ei tiedossa mitään menoja. Ja Lahden/Hämeen seutu tosi ok. | |
|
| |
Sponsored content
| Aihe: Vs: "TURKKIPÄIVÄ"??? | |
| |
|
| |
| "TURKKIPÄIVÄ"??? | |
|