| oesinfo.us HUOM! Keskustelupalsta EI ole yhdistyksen tai kerhon ylläpitämä! On luettavissa kaikille, mutta viestejä voivat kirjoittaa vain rekisteröityneet käyttäjät! Ole hyvä ja kirjaudu omalla nimelläsi! :) Keskustelua vanhaenglanninlammaskoirista rotufaneille |
|
| Erkkari 2008 | |
| | Kirjoittaja | Viesti |
---|
blockheadskennel
Viestien lukumäärä : 935 Paikkakunta : Mikkeli Registration date : 29.04.2008
| Aihe: Erkkari 2008 Ke Kesä 18, 2008 10:36 am | |
| Suomen Bobtailkerhon Erikoisnäyttely 2008 - siis Vanhaenglanninlammaskoirat ry (0liko oikein?) Kouvola 16.8.2008 Ensinnäkin, olen jo "virallisella" palstalla kertonut yhden erittäin tärkeän syyn miksen tule erikoisnäyttelyyn ja syy on tyttäremme häät kyseisenä päivänä. Katson tämän aikas paljon tärkeämmäksi kuin erikoisnäyttelyn, joita on joka vuosi. Toisekseen, jos ei olisi ollut tätä perhetapahtumaa, niin olisin miettinyt parikin kertaa. Paikkana ravirata on kammottava, kallellaan, sorainen, autot joutuu jättämään "kilometrien päähän", kesän kuukausista elokuun puoliväli mitä kamalin (aamut kosteita, koirat sotkeutuu, voi olla ukkosta, sateita ym.) ja se, että näyttely on kompattu yhteen kaikkien rotujen näyttelyn kanssa ei ole erkkarille arvoisa. Tämä koettiin vuosia sitten Virkkalassa ja todettiin tuolloin, että "kyllä oma on aina oma" ja oletin (varmaan moni muukin?), että erkkarit pyritään järjestämään omana näyttelynä. Kyllä se vain on näin, että esim. Espoon Tuomarila paikkana on hyvin toiminut erkkaripaikkana, kehä on iso, löytyy vessat, autot saa aivan kehän ääreen jne. JOS näyttely olisi ihan oikeasti haluttu Itä-Suomeen, Kouvolahan ei ole Itä-Suomea huom., niin näitä paikkoja olisi mm. Lappeenrannasta ja Savonlinnasta löytynyt pilvin pimein. Eikö vain Ulla? Ehdotin aikanaan - joo, kyllä, minä olen yksi joka pyysi erkkaria tännepäin- meidän lähellä (Mikkeli, joka sekin on Etelä-Savoa, mutta sijainti kartalla itäisemmässä kuin Kouvola) agilitykenttää, iso (yhtä iso kuin Tuomarila) nurmikkokenttä, autot saa lähelle jne. Myös kaikkien rotujen pitopaikka (joka meiltä n. 200 metriä) olisi ollut kyllä käytettävissä pientä kaupungin korvausta vastaan. Ja näitä samanlaisia paikkoja on ihan varmasti Suomi pullollaan. Miksi siis elokuu ja miksi ravirata ja miksi kaikkein rotujen yhteydessä - ihmettelen ja varmastikin moni muukin sitä ihmettelee. | |
| | | greycoatslampurit
Viestien lukumäärä : 149 Paikkakunta : Lappeenranta Registration date : 02.05.2008
| Aihe: Vs: Erkkari 2008 Ke Kesä 18, 2008 10:51 pm | |
| Olen samoilla linjoilla Päivin kanssa näissä ERKKARI-08 mielipiteissä hieman kuitenkin korjaan tuota ITÄ-SUOMI tietoa eli Lappeenranta on Kaakois-suomea Savonlinna alkaa jo olla Itä-Suomen puolta kuin Joensuu ja koko itärajan seutu. Mutta Kouvola ei ole todellakaan mikä ihan ykköspaikka EN paikaksi kaikkea muuta..... karsea kuten Päivi ilmaisi asian Erkkaripaikkoja olisi ollut ehdolla lukemattomia (kuten Päivi maitisikin), mutta ,kun tuo suruillisen kuuluisa yhteistyö ei pelitä niin ei pelitä ja se siitä. Joten "ME" ITÄSUOMALAISET oikeammin KAAKOIS-Suomalaiset emme ota "kunniaa itsellemme" tämänvuotisesta erkkaripaikasta järjestestettynä meidän toiveista . Kyllä "kiitos" siitä kuuluu sinne kerhon toimihenkilöille niin paikan kuin tuomarin | |
| | | Marika Örn/Bluechannel
Viestien lukumäärä : 596 Paikkakunta : Piispanristi Registration date : 29.04.2008
| Aihe: Vs: Erkkari 2008 Ma Kesä 23, 2008 1:22 am | |
| Eipä paikka tosiaan innosta ja jätän kentän suosiolla muille. Onneksi erkkari EI ole pakollinen ja jokainen voi äänestää jaloillaan, jos paikka, tuomari tms. ei miellytä. Me menemme mielummin paimentamaan | |
| | | blockheadskennel
| Aihe: Vs: Erkkari 2008 Ma Kesä 23, 2008 11:29 am | |
| Marika kirjoitti tuossa toisessa vastauksessaan myös sen minkä unohdin eli tämän suojan sateen/auringon varalta. Elokuussa tuskin pääsee polttamaan nahkaansa, mutta vesisateen ja ukkosen uhka on olemassa sekä kasteiset aamut. Aikanaan tehtiin periaatepäätös, että erkkarit on AINA paikassa missä on mahdollisuus sisänäyttelyyn sään tms takia. Tämä päätös tehtiin kuuluisan "uima-altaassa" viedyn erkkarikehän jälkeen /Espoo, tuomari Claude Ritter Ranska. Vuotta en muista... En väitäkään etteikö kehää saattaisi saada nurtsille, mutta "vanhanaikaisena" kannatan omaa, fiiliksen ym. takia sekä nyt toi ravirata on esim. P-paikkojen suhteen kammottava, kallellaan ja hiekkainen + pitkä matka kantaa tavaroita huomattavasti isommassa katsojamäärässä kuin omassa erkkarissa. Noh, asiahan ei koske minua tänä vuonna kun on noi tyttären häät samana päivänä, mutta ilmaisinpa mielipiteeni kuitenkin. Näitä paikkoja itäisemmastä Suomesta olisi ihan oikeesti löytynyt muitakin. Ja ajankohtana heinäkuu on aina ollut se paras. Joskus voisi ajatella pidettäväksi paikassa, jossa voi olla yötä, kuten esim. Norjassa on aina. Me emme osaa täällä kait sitä tiimityöskentelyä mitä siihen tarvitaan. | |
| | | Ida Manninen
Viestien lukumäärä : 15 Registration date : 29.04.2008
| Aihe: Vs: Erkkari 2008 Ma Kesä 23, 2008 12:04 pm | |
| "Me emme osaa täällä kait sitä tiimityöskentelyä" Todellakin näin. Luulen, että ruumiita tulisi jos koko Suomen OES-väki viettäisi yönsäkin yhdessä... | |
| | | Niina Norima
Viestien lukumäärä : 52 Ikä : 38 Paikkakunta : Masku Registration date : 23.06.2008
| Aihe: Vs: Erkkari 2008 Ma Kesä 23, 2008 12:52 pm | |
| Alli osallistuu, ennen kuin tiesin koko erkkarista, niin olin jo menossa koko viikonlopuksi sinne nurkille. Näin uutena harrastajana on aivan sama onko tapahtuma mäessä vai montussa kunhan pääsee erkkariin | |
| | | greycoatslampurit
Viestien lukumäärä : 149 Paikkakunta : Lappeenranta Registration date : 02.05.2008
| Aihe: Vs: Erkkari 2008 Ma Kesä 23, 2008 11:48 pm | |
| Omasta puolestani korjaan Erkkaria koskevaa , keskustelun takoitus EI ole OSALLISTUMATTOMUUS EN-08 , keskustelu on ollut nimenomaan paikasta , koska näyttelypaikkana se ole mitään luxusta . En myöskään ole KIELTÄNYT omia kasvattejani osallistumaan tänä vuonna kuin koskaan aikasemminkaan ENKÄ niin tule tekemäänkään jatkossakaan ! (sanottakoon se nyt näinkin julkisesti et ei tule takanapäin puheita ) Mutta se että itse olen harkinut jättäväni tämän vuoden erkkarin väliin on kyllä ollut mielessä, juuri tuon paikan suhteen näistä sade ja kaatosadekeleistä erkkareissa on ollut kokemuksia aivan kyllästyksiin asti ,siksi katettu alue olisi ensimmäinen ehto varalle rodun erikoisnäyttelypaikassa kuin autojen parkkipaikat ueamman koiran ja painavien "rojujen" roudaaminen kehän viereen on työlästä ja työläämäksi sen tekee jos taivaalta kaataa vettä. Joten miksi ihmeessä tästäkin asiasta pitää mielet pahoittua , jokaisella lampurinomistajalla on oma päätäntävalta osallistua ja osallistuukin mutta suotakoon se myös heille jotka mahdollisesti eivät osallistu | |
| | | greycoatslampurit
| Aihe: Vs: Erkkari 2008 Ti Kesä 24, 2008 12:28 am | |
| - Ida Manninen kirjoitti:
- "Me emme osaa täällä kait sitä tiimityöskentelyä"
Todellakin näin. Luulen, että ruumiita tulisi jos koko Suomen OES-väki viettäisi yönsäkin yhdessä... Itse olen tehnyt tiimityötä ammattini puolesta jo yli 30v. muutenhan hoitotyö ei onnistukkaan se on ja kuuluu siihen. mutta niinkuin kaikialla on työ rooli ,koti/perhe rooli ja vapa-ajan / harrastuksen roolit jne..... Joten hoitoalan ammattilaiset kyllä osaavat tiimityöskentelyn mutta sen toteuttaminen koiraharrastuksessa onkin jo hyvin vaikeaa ... miksi sen saavat kertoa osaavammat ihmiset . Ehkä meillä lampuriporukoilla pitäsi olla pakollisina muutaman kerran vuodessa yhteiset tapahtumat joihin saataisiin porúkka mukaan , tuskin siitä ruumita syntyisi kuten Ida huumorilla sanoi , mutta oppisimme ainakin tuntemaan toisiammme paremmin ja se ,että ei aina uksottasi se mitä kuullaan tuosta toisesta vaan kysyttäisiin asianomaiselsta suoraan näin välikädet eivät muuta mahdolisesti alkuperäistä "juttua" ihan toiseksi mitä se edes olis ollut , eikä meidän kaikkien tarvitse olla sydänystäviä keskenämme mutta se ,että meillä on samanrotuiset harrastuskaverit tai kasvatamme samaa rotua niin sen tulisi olla se tärkein "juju" . Kerrottakoon viellä, me olemme Päivin kanssa olleet yli 20 v. kanssakäymisissä olemme välillä olleet hyvin eri mieltä milloin mistäkin asiasta jopa puhumattomuusväleissä vuosia sitten mutta aina olemme selvittäneet asiat , mielipiteet tms... jotka ovat "riidelleet" ja tänäkään päivänä me emme ole samaa mieltä läheskään kaikista mitä kohtaamme normaalissa kasvatustyössä ja mielipiteissä jne...... Olemme kokeneet erittäin mukavaksi myöskin kerran vuodessa matkustamisen yhdessä miestemme (väillä isommallakin joukolla)kanssa yhdessä matkustaminen on jo taloudellisesti edullisempaa...... niinpä pistämme "pillit pussiin" ja lähdemme vapaalle, USA:ssa olemme käyneet onko tämä nyt lokakuussa -08 oleva matka jo 4 vai 5 kerta aikaisemmin olemme järjestäneet matkan USA OES Spesial Show aikaan joka on ollut numero 1 .kohteena tänä vuonna se jää väliin mutta jos näyttelyitä on matkamme varrella niin kaksi naisihmistä aivan varmasti sinne mennä pyyhältää. Vakavasti sanottuna jos lampuriporukka tapaisi toisiaan ja tutustuisi hieman paremmin toisiinsa niin tuskin olisimme "surullisen kuuluisa " suomen riitaisin pienen rodun harrastajaporukka . Meistä itsestähän tämä on kiinni .... | |
| | | Marika Örn/Bluechannel
Viestien lukumäärä : 596 Paikkakunta : Piispanristi Registration date : 29.04.2008
| Aihe: Vs: Erkkari 2008 Ti Kesä 24, 2008 1:47 am | |
| Olisin itse halunnut takuun suojasta sateen sattuessa, kuten aikanaan päätettiin ja olisin halunnut myöskin tuoda pari omaa "kaljua" mukaa, kuin myös pikku-pennut näkisin mielelläni erkkarissa. Tämä toisen näyttelyn yhteydessä järjestettävä ja paikaltaan mikä on näyttely ei tarjoa minulle, sitä mitä erkkarilta haluan ja siksi jätän suosiolla väliin, ettei tarvitse perästä päin rutista Viime vuonna onneksi sade jäi vähäiseksi, kun silloinkaan ei sitä sateen suojaa saatu aikaiseksi, mutta osallistuin, koska näyttely sijaitsi niin lähellä. Nyt en lähde ajamaan kauas, koska en koe tämän vuoden erkkarin vastaavan odotuksiani monenkaan asian suhteen ja tämä on minun mielipiteeni. Jokaisella olkoon omansa Kyllä meillä tiimityötä osataan, siis monen tiimin... meidän tiimi, heidän tiimi, noiden tiimi... surullista ja kai niin suomalaista. Ruotsissa osataan hymyillä ja olla kohteliaita, vaikka siellä on koviakin mielipide-eroja. | |
| | | blockheadskennel
| Aihe: Vs: Erkkari 2008 Ti Kesä 24, 2008 6:19 am | |
| Marika tuon asian ytimekkäästi kirjoitti. Eikä siihen olekaan lisäämistä. | |
| | | Sponsored content
| Aihe: Vs: Erkkari 2008 | |
| |
| | | | Erkkari 2008 | |
|
Similar topics | |
|
| Oikeudet tällä foorumilla: | Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa