oesinfo.us
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
oesinfo.us

HUOM! Keskustelupalsta EI ole yhdistyksen tai kerhon ylläpitämä! On luettavissa kaikille, mutta viestejä voivat kirjoittaa vain rekisteröityneet käyttäjät! Ole hyvä ja kirjaudu omalla nimelläsi! :) Keskustelua vanhaenglanninlammaskoirista rotufaneille

PääsivuLatest imagesRekisteröidyKirjaudu sisään

Kiinnostus rotua kohtaan?

Siirry alas 
+6
Jonna Limnell
Ansku Kuokka-Ihalainen
Marika Örn/Bluechannel
Maria Ikonen
czarlindaskennel
blockheadskennel
10 posters
Siirry sivulle : 1, 2  Seuraava
KirjoittajaViesti
blockheadskennel

blockheadskennel

Viestien lukumäärä : 935
Registration date : 29.04.2008

Kiinnostus rotua kohtaan? Empty
ViestiAihe: Kiinnostus rotua kohtaan?   Kiinnostus rotua kohtaan? Icon_minitimePe Elo 12, 2011 10:57 am

Aina ajankohtainen asia eli kysytäänkö pentuja ja onko turkinhoidosta sekä isosta rodusta kiinnostuneita "armon vuonna 2011"? Viime talvena pentuja kysyttiin, jopa niin, että piti tarjota "ei-oota"; nyt on kysyntä lähes olematonta - vai onko: mitä muut kasvattajat ovat kokeneet kesän aikana?

Rodun rekisteröintimäärät ovat vuosia olleet alhaiset, joten kyse ei voi olla siitä, että pentuja olisi syntynyt liikaa confused ! Mikä ja mitkä syyt ovat johtaneet, että näitä harvinaisempia (joksi rotumme katson) rotuja ei kysytä enää senkään vertaa kuin joskus aikaisempina vuosina.

Oma mielipiteeni on, että vaikka rotumme on iso, se on silti melko helppo verrattuna moneen ns. suosikkirotuun ellei nyt oteta huomioon turkinhoidollisia näkökohtia. Koulutettavuus on melko helppo, miellyttämisenhalu vahva ja sosiaalinen kyvykkyys samoin mitä parhainta.
(Omana vertailukohtina ovat kaksi aivan erilaista rotua: coton de tulear ja englannin bulldoggi) Basketball

Mitä me voisimme tehdä nostaaksemme rodun "profiilia"? Positiivista pr:ää enemmän?

Mielipiteitä???

mamaB
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.blockheadskennel.com
blockheadskennel

blockheadskennel

ViestiAihe: Vs: Kiinnostus rotua kohtaan?   Kiinnostus rotua kohtaan? Icon_minitimeSu Syys 04, 2011 11:34 pm

Ainakaan tällä palstalla ei näköjään kiinnosta aihe... eli kiinnostus rotua kohtaan confused

Edelleenkin nostaisin asiaa esille, "mikä on ettei airot souda" ...? Rolling Eyes Kasvattajien ainakin pitäisi olla kiinnostunut aiheesta ja rakentavasta keskustelusta. Mitä voisimme tehdä asioiden hyväksi, yhdessä ja pohtien?
Kuinka paljon meillä on intressejä rotuun vai onko niin, että pentueita suunnitellaan ajattelematta loppujen lopuksi kuitenkaan sitä, onko yhdistelmistä etua rodun tulevaisuutta ja kehitystä ajatellen?

nimim. "huolestunut rodun tulevaisuudesta"
mamaB
Blockhead´s vanhaenglanninlammaskoirat // Lauri Vuolasvirta-palkinto 488
Lammaskoirat vuodesta 1986 sydäntä lähellä I love you
czarlindaskennel

Viestien lukumäärä : 398
Registration date : 04.05.2008

ViestiAihe: Vs: Kiinnostus rotua kohtaan?   Kiinnostus rotua kohtaan? Icon_minitimeMa Syys 05, 2011 1:05 am

Sen verran voin sanoa meidän puolesta ettei yhtään pentukyselyä ole tullut.
Vaikka pentue ei olekkaan vielä ihan ajankohtainen, niin kyllä vähän mietityttää
tuleeko kyselyitä myöhemminkään. Mistähän johtuu, en osaa sanoa.
Maria Ikonen

Maria Ikonen

Viestien lukumäärä : 534
Ikä : 47
Registration date : 07.05.2008

ViestiAihe: Vs: Kiinnostus rotua kohtaan?   Kiinnostus rotua kohtaan? Icon_minitimeMa Syys 05, 2011 10:35 pm

Mulla on pari kyselyä ja nämä henkilöt oon myös kertaalleen tavannut, vaikka meilläkään ei vielä ole ihan ajankohtaista.
Mutta hiljaisempaa on ollut kuin keväällä. Olisko osasyynä esim. se että on ollut kohtalaisen paljon tyhjäksi jääntejä?
Mä luulisin et enemmän näkyvyyttä, enkä todellakaan tarkoita ainoastaan näyttelyitä, vaan mm. rotuesittelyitä alan lehtiin,
koirien näkymistä erilaisissa tapahtumissa jne. Parhaita mainoksia ovat kuitenkin hyvin hoidetut ja kauniisti käyttäytyvät karvakorvat itse, uskon minä Smile
Rotu on kuitenkin kuten Päivi aiemmin kirjoitit, helppo kouluttaa suuren miellyttämisen halunsa ansiosta, perus kiltti ja sosiaalinen ja viihtyy oman
"laumansa" kanssa. Ja ainakin omani ovat olleet perusterveitä, Morris on käynyt kerran pentuna vatsavaivan takia lääkärissä, Mantalla oli pentuna se
suolitukos epäily ja kerran ollut tulehtunut talirauhanen sekä revähtänyt lapa. Ei ainakaan mun mielestä alytön määrä lääkärissä käyntejä, sitä en tiedä
onko kaikilla näin onnellinen tilanne. Tietty rokotukset,pevisa yms tutkimukset tähän päälle, mutta nää on ollut terveyden hoidollisia käyntejä.. Ja varmaan
koirien näkyminen vaikkapa Toko tai Agi kentillä olisi positiivista PR:ää?

Mutta varmasti jokaisen kasvattajan on syytä miettiä mitä yhdistelmillä on uutta tuotavaa rotuun. Ja syytä olisi myös miettiä niitä luonteita, että todellakin saadaan
koiria jotka ovat sosiaalisia ja helposti koulutettavia. Se on varmaa,et näin pieni rotu ei kestä kauheasti negatiivista mainosta. Ja mä näkisin vielä tuön terveyden yhtenä tosi tärkeänä asiana. Allergisen koiran kanssa eläneenä, ottaisin mieluummin vaikka c-lonkkaisen kuin vähänkin ruokaineallergisen koiran. Ja mulle koira on näiltä osin terve sillon kun se voi esim. syödä mitä ruokaa vaan, ilman että alkaa tassut kutiaa, korvat töhnimään, iho kutisee ja maha menee kuralle..

tämmösiä mietteitä keski-suomesta..
http://www.moorpaddocks.com
Marika Örn/Bluechannel

Marika Örn/Bluechannel

Viestien lukumäärä : 596

ViestiAihe: Vs: Kiinnostus rotua kohtaan?   Kiinnostus rotua kohtaan? Icon_minitimeTi Syys 06, 2011 12:29 pm

Ei mikään ihme, että pentukyselyt ovat vähissä, kun yhdistyksen riveissä ja sen äänellä kitkerästi eräskin hapan pahanilmanlintu mustamaalaa liki kaikki kasvattajat ja koko rodun ! Toivottavasti näihin rodun panetteluihin ja kasvattajien jatkuvaan arvosteluun todella puututaan !!! Ei lammaskoiria ole muutenkaan helppo myydä ja sitten toiset vielä katkeruuttaan ja kaunaisuuttaan heittävät kapuloita rattaisiin tajuamatta, että vahingoittavat koko rotua enemmän, kuin ketkään kasvattajat tai mitkään yhdistelmät pig TYPERYYTTÄ !!!

Mulla on muutama varaus, jotka ovat odottaneet kauan ja haluavat edelleen odottaa Bluechannelia I love you . Välillä tulee tiedusteluja rodusta, mutta yleisesti aika hiljaista on ja kun vertaan esim. weimareihin, joissa mun täytyy jo myydä "ei oota" , kun niin paljon on kyselyjä.

Profiilia nostamme vain, jos saamme työnnettyä riitapukarit ja mustamaalaajat sinne minne ei päivänvalo paista geek

UGH olen puhunut lol!
http://www.bluechannel.fi
blockheadskennel

blockheadskennel

ViestiAihe: Vs: Kiinnostus rotua kohtaan?   Kiinnostus rotua kohtaan? Icon_minitimeKe Syys 07, 2011 12:04 am

Mun ajatukseni ei ollut tarkoitus kulminoitua pelkästään pentukyselyihin (vaikka se peilaa kyllä kiinnostusta rotua kohtaan) vaan ylipäätään, keinoihin joilla voisimme nostaa rodun profiilia. Question
On todella sääli, kun on ihmisiä jotka eivät jaksa ajatella nenäänsä pidemmälle ja pilaavat/sotkevat "oman pesänsä" - SILLÄ; olen varma, että aikanaan nämä kaikki pahansuopaisuudet kolahtavat tavalla taikka toisella omaan nilkkaan/-koihin. Neutral
Ajatuksenani oli herättää keskustelua keinoista, joilla voimme nostaa rodun profiilia - ja Marika kirjoitti:
Lainaus :
Toivottavasti näihin rodun panetteluihin ja kasvattajien jatkuvaan arvosteluun todella puututaan !!! Ei lammaskoiria ole muutenkaan helppo myydä ja sitten toiset vielä katkeruuttaan ja kaunaisuuttaan heittävät kapuloita rattaisiin tajuamatta, että vahingoittavat koko rotua enemmän, kuin ketkään kasvattajat tai mitkään yhdistelmät

Miten asioihin sitten puututaan? Keinot?

Kuten joku viisas joskus sanoi "Ei Roomaakaan rakennettu päivässä" niin totean vain, että keinot ovat olemassa - osammeko niitä hyödyntää? Eikös "kissa pitäisi nostaa pöydälle" esim. Yhdistyksen yleiskokouksessa? Koska itse en kuulu (= MUA ei huolittu) yhdistyksen jäseneksi (kuten joitain muitakin) Rotuyhdistykseen, en tuota kautta voi vaikuttaa omalta taholtani asioihin.

Rodun ja sen maineen takia, olisi paree puhaltaa yhteen hiileen ainakin kasvatuksellisissa asioissa, rakentavasti ja keskustelemalla. Me JOKAINEN omalla tahollamme taas voimme pitää huolta siitä miten tätä asiaa eteenpäin välitämme... Peilikin on olemassa; kaikki eivät halua tai pysty siihen katsomaan...

Mitä tulee pentukyselyihin, niin tähän asti ei vielä ole lapsoset ns. käsiin jääneet - oletan, että pelkästään pitkän kokemuksen antama "turva" ja rodun tuntemus vaikuttavat. Toivottavasti kaikki tämän vuodenkin aikana syntyvät pennut saavat antaitsemansa hyvät kodit!! lol!

mamaB
1986 alkaen tässä rakastamassani rodussa mukana jollain tavalla... lol!
Ansku Kuokka-Ihalainen

Viestien lukumäärä : 31
Registration date : 03.08.2009

ViestiAihe: Vs: Kiinnostus rotua kohtaan?   Kiinnostus rotua kohtaan? Icon_minitimeTo Syys 15, 2011 2:42 am

Heippa, mä en ole muistanut käydä lukemassa tätä palstaa ollenkaan pitkään aikaan. Täältähän löytyy mielenkiintoinen keskusteluaihe Surprised

Selkeää käsitystä ei ole vielä siitä, että ovatko pentukyselyt vähentyneet/lisääntyneet viime aikoina, vai missä oikein mennään. Muistissa on kyllä ekan koiran hankinta aikoinaan, kun lampuria sai odottaa ja jonottaa ennen kuin oma pentu saatiin kotiin. Mistähän se mahtoi johtua että rodulla oli niin kova menekki aikoinaan - ainakin Suomessa? Nythän vuosittaiset rekisteröintimäärät ovat suht vakiona muutamia kymmeniä, ja ilmeisesti juuri tämän verran pentuja kyselläänkin... lieneekö kysyntä ja tarjonta nyt suht tasan.

Oma kokemus tältä kesältä on, että pennut saivat onneksemme tosi ihanat kodit ja suurin osa oli varattuina jo ennen pentujen syntymää. Tähän lienee osasyynä hyvä ajankohta kesän parhaimpaan aikaan, ja se että ainakin muutama oli jonottanut jo muille kasvattajille (Maria Very Happy ) mutta narttu jäi tyhjäksi. Eli meillä oli varmaakin paljon aloittelijan tuuria ja hyvää tsäkää matkassa, että kaikki sujui hyvin ja pentuja kysyttiin Laughing

Kuitenkin meidänkin pennuistamme vain kaksi meni ihan "uuteen" lampurikotiin, kaikki muut menivät jo ennestään lammaskoiran omistajille. Eli tosiaan haastetta olisi siinä, että saataisiin uusia harrastajia rodun pariin. Ja tässä tosiaan tarvittaisiin sitä positiivista peeärrää. Olen täysin samaa mieltä edellä olevien kirjoittajien kanssa, että negatiivisuus rotumme harrastajien keskuudessa on todella tyrmäävää. Eivät uudet ihmiset esimerkiksi viitsi tulla keskusteluihin mukaan tai lähteä yhteisiin tapahtumiin, kun nämä mainitut hapannaamat pilaavat tunnelman läsnäolollaan. Ja näin koko yhteisen toiminnan idea on saatu kuopattua todella totaalisesti. No

Oma ajatukseni siitä positiivisesta näkyvyydestä on ihan arkipäiväistä toimintaa, kaikki jonne voimme mennä koiriemme kanssa ns. ihmisten ilmoille, ja näin näkyä kauniiden ja hyvin käyttäytyvien koiriemme kanssa, on rodulle hyväksi. Aina kuitenkin joku jossain meidät saattaa huomata ja voimme jäädä mieliin Laughing Ja olen ilahtunut että näyttelyiden lisäksi on tullut muiden harrastusten taitajia rotumme pariin lisääntyvässä määrin. Mitenkään väheksymättä näyttelyitä, olen sitä mieltä että kaikki eivät pidä siitä näyttelyissä näkyvästä lammaskoirasta, vaan meidän on hyvä todistaa että lammaskoirasta on muuhunkin toimintaan. Tai sitten ihan vaan kotikoiraksi ilman sen suurempia tai hienompia harrastuksia!

Olen samaa mieltä Päivin kanssa siitä, että meidän rotumme on kuitenkin kaikesta huolimatta melko helppo rotu. Ja melkoisen tervekin - ainakin kun vertaamme nykyisiin suosikkirotuihin ja moniin nykypäivän terveysongelmiin. Turkinhoidossa riittää haastetta, mutta turkin voi aina vetää lyhyeksi jos tuntuu työläältä. Minusta turkki ei kuitenkaan tulisi olla este lammaskoiran ottamiselle, jos muuten pitää rodusta ja sen luonteesta.

Kasvatuksellisissa asioissa kaikki kasvattajat tuntuvat olevan samaa mieltä siitä, että yhteistyötä olisi tarpeen lisätä ja yhteen hiileen puhaltaminen olisi hyväksi. Kuitenkaan tämä asia ei onnistu sitten mitenkään.... Mielipiteeni on että ainakaan virallisen rotujärjestön puitteissa yhteistyö ei tule onnistumaan, sitä on nyt niin pitkään yritetty (mm. kasvattajapäivien järjestäminen) joten meidän täytynee parantaa yhteistyötä muilla keinoin. Onneksi meillä on kuitenkin muuten mukavaa ja yhteistyökykyistä porukkaa, joten muutamasta kärpäsenpaskasta ei kannata välittää! monkey Kuten sanottu, tervemenoa vaan sinne minne päivänvalo ei paista!
Jonna Limnell

Viestien lukumäärä : 12
Registration date : 14.06.2008

ViestiAihe: Vs: Kiinnostus rotua kohtaan?   Kiinnostus rotua kohtaan? Icon_minitimeSu Syys 18, 2011 2:12 am

Jos en väärin muista, niin eläinkauppa Faunatar joskus pyysi meidän rotua esiintymään. Siellä kun on näitä tapahtumapäiviä.
Mustan vaan kun ei oikeen kukaan lämmenny lähteä sinne yksinään. Mutta asiaahan voi varmasti kysyä uudestaan! Mä voin hyvinkin lähetä
esittelemään tätä ihanaa rotua koirineni, mutta olis kyllä kiva saada joku kaveriksi Wink Kerholta voisi pyytää vaikka vanhoja lehtiä sinne jattavaksi! Johonkin näistä pääkaupunkiseutujen Faunattariin esim. Jumbo voisi
olla aika hyvä paikka! Itse olen aika hyvin saanut aikaiseksi PR kun olen noiden kanssa kulkenut ihan Helsingin keskustassa!!! Huomio on aika taattu ja tekee höpöä myös koirille kulkea kunnon ihmisvilinässä bounce
Laittakaa muut myös ideoita kehiin. Sitten vaan koitetaan alkaa toteuttaa niitä jooko?!
Sanna-MaijaH

Viestien lukumäärä : 159
Registration date : 29.05.2010

ViestiAihe: Vs: Kiinnostus rotua kohtaan?   Kiinnostus rotua kohtaan? Icon_minitimeSu Syys 18, 2011 3:56 am

Jumbossa oli ainakin kerran joku "pikkurodun" kasvattaja esittelemässä koiriaan/rotuaan. Me ollaan sen verta lähellä, että voisin tulla Miisan kanssa, jos ajankohta vaan sopii. Joku muu sais hoitaa puhumispuolen (siitä en niin välitä).
http://www.dakarai.com
Isabel Eggleton

Viestien lukumäärä : 10
Registration date : 18.09.2011

ViestiAihe: Vs: Kiinnostus rotua kohtaan?   Kiinnostus rotua kohtaan? Icon_minitimeSu Syys 18, 2011 4:38 am

mä oon itseasiassa useinkin miettiny just jotain näitä Faunattaren esittelyjä, lemmikkimessu juttuja, että miksei tälläisiä tilaisuuksia käytetä hyväkseen? Esim juuri PKS:lla ja sen lähettyvillä on ihan kiva määrä lampureita (nopeasti mieleen tulee ainakin 15 aktiivista lampuria) ja ihmisiä, jotka tietävät paljon rodusta.

Mä ainakin voisin tuoda Angelin näytille hyvän asian puolesta, emmehän halua pentuja menevän kenelle vain sillä perusteella, ettei muitakaan ostajia ole!

Jos joku täysi-ikäinen haluaisi/jaksaisi ruveta suunnittelemaan esim faunattareen edes pari tunnin esittelyä, niin uskon että sekin voisi tuoda rotua paljon esille!
Isabel Eggleton

ViestiAihe: Vs: Kiinnostus rotua kohtaan?   Kiinnostus rotua kohtaan? Icon_minitimeSu Syys 18, 2011 4:39 am

mä oon itseasiassa useinkin miettiny just jotain näitä Faunattaren esittelyjä, lemmikkimessu juttuja, että miksei tälläisiä tilaisuuksia käytetä hyväkseen? Esim juuri PKS:lla ja sen lähettyvillä on ihan kiva määrä lampureita (nopeasti mieleen tulee ainakin 15 aktiivista lampuria) ja ihmisiä, jotka tietävät paljon rodusta.

Mä ainakin voisin tuoda Angelin näytille hyvän asian puolesta, emmehän halua pentuja menevän kenelle vain sillä perusteella, ettei muitakaan ostajia ole!

Jos joku täysi-ikäinen haluaisi/jaksaisi ruveta suunnittelemaan esim faunattareen edes pari tunnin esittelyä, niin uskon että sekin voisi tuoda rotua paljon esille!
Jonna Limnell

ViestiAihe: Vs: Kiinnostus rotua kohtaan?   Kiinnostus rotua kohtaan? Icon_minitimeSu Syys 18, 2011 5:49 am

Homma on jo hoidossa ja edistyy! Ilmoittelen sitten tarvitaanko lisää lisää lammaskoiria paikanpäälle kun saan lyötyä ajanakohda lukkoon :-)
Isabel Eggleton

ViestiAihe: Vs: Kiinnostus rotua kohtaan?   Kiinnostus rotua kohtaan? Icon_minitimeSu Syys 18, 2011 6:58 am

Hyvä juttu Jonna! cheers

Tosiaan reippaasti vaan viestiä tulemaan, me tullaan mielellään mukaan, kunhan ei oo muuta ohjelmaa sillon (ja jos tälläiset "lapset" otetaa mukaan) Very Happy !
blockheadskennel

blockheadskennel

ViestiAihe: Vs: Kiinnostus rotua kohtaan?   Kiinnostus rotua kohtaan? Icon_minitimeSu Syys 18, 2011 7:04 am

Wau!!!! Tää keskustelu tuotti omalta osaltaan jotain!!! Kiitos Jonna, Isabel, Sanna-Maija etc!!! Pitäisikö tehdä sellainen "lentolehtinen", kooste rodusta + kuvia + muuta infoa? Voisin osaltani auttaa ainakin kirjallisen materiaalin teossa, toki vanhoja kuviakin löytyy yms. Smile
Harmi kun matka on näin pitkä, mutta tulen ilman muuta omalla panoksella mukaan touhuun. bounce bounce

Kaikki positiivinen PR on rodulle ja meille harrastajille tarpeen.

lol!
Ansku Kuokka-Ihalainen

ViestiAihe: Vs: Kiinnostus rotua kohtaan?   Kiinnostus rotua kohtaan? Icon_minitimeSu Syys 18, 2011 8:27 am

Mahtavaa, hyvä Jonna! Me ollaan kanssa käytettävissä, tottakai. Mehän voidaan aktivoitua ja mennä useampaankin Faunattareen, jos niissä järjestetään esittelyjä laajemminkin. Joskus tästä oli virallisen rotujärjestön kanssa myös puhetta, ja silloinkin ilmoitin halukkuuteni olla käytettävissä, mutta asia ei koskaan edennyt enkä kuullut asiasta sen koommin. Mutta hyvä jos nyt asia saadaan hoitumaan, hieno juttu!

Mä olen myös käytettävissä apuna kirjallisen materiaalin tuottamisessa, jos tarvitaan.

Meidän Lissu kävi eilen tekemässä peeärrää Helsingin keskustassa sarjakuvafestareilla. Juuri nämä kaikki massatapahtumat ovat hyviä tilanteita käydä pyörähtämässä koiran kanssa, ja tekee myös hyvää koirille (ainakin meidän maalaiskoirille jotka eivät muuten pääse ihmisten ilmoille tarpeeksi usein Wink )
Leena Oksa

Leena Oksa

Viestien lukumäärä : 202
Registration date : 10.12.2009

ViestiAihe: Vs: Kiinnostus rotua kohtaan?   Kiinnostus rotua kohtaan? Icon_minitimeSu Syys 18, 2011 9:34 am

Myö ollaan myös käytettävissä Turun suunnalla, jos täältä joku muukin innostuu... Ja autan "lehtisen" väsäämisessä myös.... Toivottavasti täälläkin päin löytyy innokkaita asian tiimoilta Smile
http://www.oesdiva.com
Sanna-MaijaH

ViestiAihe: Vs: Kiinnostus rotua kohtaan?   Kiinnostus rotua kohtaan? Icon_minitimeSu Syys 18, 2011 9:38 am

Ihan sama kokemus meillä, mikä eilen Lissulla, viime keväältä IFK:n voittojuhlasta Jäähallilla. Tytär ei suostunut pukemaan IFK:n pelipaitaansa päälleen, joten laitoin sen Miisalle. Koira nähtiin ja useat kävivät taputtelemassa ja kuvaamassa "IFK-fania". :-)

Isabel Eggleton

ViestiAihe: Vs: Kiinnostus rotua kohtaan?   Kiinnostus rotua kohtaan? Icon_minitimeSu Syys 18, 2011 9:59 am

S-M/ näinkin FB noi kuvat silloin kun olitte! Nyt meijän pitää pukea Angel Jokeripaitaan ja viedä ulos, haaste vastaanotettu vastustajan leiriissä! jocolor

Mäkin voin antaa kuvia esitteeseen, tekstin ja kuvien asettelu myöskin onnistuu jotenkuten. Meillä tosin tulostus ei onnistu mun koneen ja tulostimen epävarmasta ja huonosta yhteistyöstä johtuen, joten silloin tarvisin tulostusapulaisen.
Mutta kuka tahansa sen nyt sitten tekeekin, niin haluaa ehkä korvausta ainakin värikaseteista, sillä niitä varmasti kuluu, jos esitteitä tehdään paljon!

Ja toi Anskun idea kiertämisestä on ihan kiva. Ainakin Jumbo, Sello ja sitten esim. joku Turku voisi olla ihan kivat. Ja niihin sitten n. 4 koiraa, kun tila on kuitenkin rajattu. Mutta kokoonpanoista sitte enemmän, kun saadaan päivämäärät selville.

Kiva, että jo näin lyhyessä ajassa on moni halukas ilmoittautunut mukaan, vaikkei aina edes pääsisi paikanpäälle! Hyvä me! king
Jonna Limnell

ViestiAihe: Vs: Kiinnostus rotua kohtaan?   Kiinnostus rotua kohtaan? Icon_minitimeMa Syys 19, 2011 2:22 am

Olen nyt lähettänyt Jumbon faunattareen mailia, koska sieltä olivat aikoinaan ottaneet yhteyttä kerhoon. Mulla on oma näpsäkkä copywriter (Anki) joka on mainostoimistossa töissä ja tekee mainoksen/esitteen. Kerholta saan vanhoja lehtiä ja vuosikirjoja jaettavaksi. Ilmottelen jos tavitsen lisää koiria paikanpäälle. Jos otan kaikki kolme omaani, niin ainakin yksi narttu mielestäni olisi hyvä olla myös mukana.
Sanna-MaijaH

ViestiAihe: Vs: Kiinnostus rotua kohtaan?   Kiinnostus rotua kohtaan? Icon_minitimeMa Syys 19, 2011 2:32 am

Kelpaaks suhmuran Santra mukaan? Vai meneekö villiksi, kun olisi kaksi samanikäistä? :-)
Isabel Eggleton

ViestiAihe: Vs: Kiinnostus rotua kohtaan?   Kiinnostus rotua kohtaan? Icon_minitimeMa Syys 19, 2011 3:18 am

Kerropa Jonna sitten kun saat selville pvm, ajasta riippuen me voitais mielellämme tulla edustamaan narttuja. Sinne vois mennä jopa 3 ihmistä, nimittäin tälläset nallekarhut varmasti kummastuttaa ainakin lapsiperheitä, ja olis hyvä että jos on kyselijöitä, niin ei tarvii odotella että edelliset lähtee jatkamaan ostoksiaan!

Eri-ikäisiä ja -näköisiä (kaljuja?) lampureita olis joo kiva saada, tuo vähän vaihtelevuutta "ständiin" Smile

Hienoa jos suhteiden kautta saadaan noita esitteitäkin tehtyä, mitä hienompi esite, sitä kiinnostavampi sitä on lukea Smile
Jonna Limnell

ViestiAihe: Vs: Kiinnostus rotua kohtaan?   Kiinnostus rotua kohtaan? Icon_minitimeMa Syys 19, 2011 5:16 am

Nyt on läjä päivämääriä ehdotettu mulle. Tutkailen niitä tarkemmin jahka pääsen kotiin töistä. Multa tosissaan tulee aika hyvä kattaus omasta takaa kun noi koirat on 8-vuotta (kalju) 3-vuotta ja noin 1-vuotta. Tosissaan lapsi perheet varmasti ja varsinkin lapset ovat varmasti kiinnostuneita koirista... tulee niiden olla sitten myös sitten lapsiin tottuneita tai muuten silleen varmoja ettei tule mitään ylläreitä (negatiivista kuvaa rodusta)
Niin ja tietty puhtaita ja "halittavia"

Olisi kiva saada mukaan joku jolla on kokemusta lammaskoirista jo usemmalta vuodelta (vaikka kasvattaja) Sanna- Maija voisit kyllä olla aika hyvä vaikka et lammaskoiria varsinaisesti kasvata, mutta sulla olisi sitä koiran kasvatus näkökulmaa mitä mulla taas ei ole :-(

Mä ajon ainakin ottaa häkin mukaan niin voi laittaa sitten jäähylle jos leikit menee koirilla liian rajuiksi ja jos joku väsähtää Very Happy

Ansku Kuokka-Ihalainen

ViestiAihe: Vs: Kiinnostus rotua kohtaan?   Kiinnostus rotua kohtaan? Icon_minitimeMa Syys 19, 2011 5:26 am

Heipparallaa, hyvä hyvä Jonna Very Happy

Nyt ilmeisesti on kyseessä Jumbon Faunatar? Muita paikkoja voidaan myös miettiä myöhemmin kun saadaan tämä hoitumaan, katoin netistä että ainakin Järvenpäässä ja ilmeisesti myös Sellossa on esittelyjä. Mun lähin mesta Ison Omenan Faunatar on niin pieni, ettei sinne juuri mahdu lammaskoiran kanssa edes ovesta sisään...

Jos porukkaa ei saada kasaan ja lisävoimia/koiria tarvitaan, niin ilmoitelkaa. Lissu voi myös tulla paikalle maskotiksi, jos ajankohta on pian, ja Lissu ei siis kerkeä kasvaa isoksi ennen sitä Smile
Jonna Limnell

ViestiAihe: Vs: Kiinnostus rotua kohtaan?   Kiinnostus rotua kohtaan? Icon_minitimeMa Syys 19, 2011 10:48 pm

12.11.2011 on nyt sitten varattuna lammpureille. Klo 10-15 voi sitten Jumbon faunatteressa tutustua vanhaenglanninlammaskoiriin! lol!
Marika Örn/Bluechannel

Marika Örn/Bluechannel

Viestien lukumäärä : 596

ViestiAihe: Vs: Kiinnostus rotua kohtaan?   Kiinnostus rotua kohtaan? Icon_minitimeMa Syys 19, 2011 11:55 pm

Way to go Leidit !! cheers Todella hienoa, että tartuitte toimeen näin nopeasti !!!!
Me voimme miettiä vastaavaa täällä päin, paitsi mulla on lammaskoira työpaikallani lemmikkitarvikeliikkeessä mukana joka päivä, joten pientä PR:ää tehdään päivittäin sunny
http://www.bluechannel.fi
Sponsored content

ViestiAihe: Vs: Kiinnostus rotua kohtaan?   Kiinnostus rotua kohtaan? Icon_minitime

Kiinnostus rotua kohtaan?
Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 2Siirry sivulle : 1, 2  Seuraava
 Similar topics
-
» KIINNOSTUS?!

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
oesinfo.us :: Keskustelua, kysymyksiä :: Yleistä keskustelua-
Siirry: