Omasta puolestani haluan onnitella rotuyhdistyksen 40-vuotista olemassaoloa ja kiitän hyviä ystäviä hywästä seurasta 6.11.2010 juhlatilaisuudessa.
Vielä kun näkisi sen päivän, jolloin piskuinen yhdistys ja/tai sen jäsenet olisivat tasavertaisina "samojen siipien alla"
ja me koiran omistajat ja kasvattajat puhaltaisivat samaan hiileen. Olen itse huolissani rodun tulevaisuudesta; maailmanlaajuisesti rotu on määrällisesti pienentymässä ja häviämässä ja elleivät uudet kasvattajat sekä rotuyhdistys pysty tekemään asian hyväksi tarpeeksi pontevia asioita... pelkäänpä, että rotu tulee todellakin olemaan samassa asemassa kuin esim. komondorit; pentuja ei synny ja rotu on pikkuistakin pienempi populaatioltaan. Mielestäni tämän hyväksi olisi erinomaisen tärkeää, että yhteistyössä, yhteisenä rintamana myös kansainvälisyys mukaan ottaen toimintaa rodun ja kasvatuksen hyväksi pidetään yllä!
Vuodesta 1986 mukana olleena olen nähnyt monet mutkat ja matkat, suurin osa niistä on mukavia ja ihania asioita, mutta täytyy todeta, että rodun tulevaisuus "pelottaa".
Toivotaan oikein mukavaa seuraavaa neljääkymmentä vuotta rodullemme!
mamaB
Blockhead´s vuodesta 1989