Maria Ikonen
Viestien lukumäärä : 534 Ikä : 47 Paikkakunta : Suolahti Registration date : 07.05.2008
| Aihe: "Mantan" BC Bright Diamond Röntgen tutkimus Ma Loka 11, 2010 8:20 am | |
| Manta kävi kuvauksessa, jossa otettiin kuvat kyynäristä,olkapäistä, polvista, lonkista, kaula-, selkä- ja lannerangasta. Syynä kuvaukseen oli se,että Manta venäytti/reväytti pahasti olkapäänsä, ontui päivän kaksi pahasti, ontuminen väheni kyllä mutta selkä jumittui voimakkaasti. Nyt liikkeet ovat aika normaalit,joskin venähtänyt olka ojentuu vielä tervettä vähemmän. Kuvat varmuudeksi,ettei ole muuta rikki. Kuvat näyttivät tosi hyviltä, ja luustossa ei siis vikaa. Itseasiassa ELL kehui luustoa erinomaisen kauniiksi . Hoitona selän jumiin ensin tulehduskipulääkekuuri ja akupunktio & hieronta. Onko kokemuksia kuinka nää venähtymiset paranee? Meillä tehtiin se virhe et lenkitettiin hihnassa -> selkä jumiutui totaalisesti. Nyt on lenkkeilty irti ja ovat jo juosseet välillä täysilläkin eikä ole aiheuttanut ontumista. Onko kokemuksia mikä on paras hoito? Akupunktio/hieronta/osteopaatti/muu??? Olen saanut jo vinkkejä, kiitos mm. Marikalle, mutta ajattelin kysellä onko muilla kokemusta tämmöisen vamman hoidosta? Itse en nähnyt kyseistä tilannetta mutta koska se sattui alle 2 min aikana kun kävin itse sisällä ja tytöt (Manta&Hippu) leikkivät pihalla, niin oikeastaan ainoa minkä pystyn keksimään syyksi on kastelukannu-leikki. Siinä Hippu raahaa julmettua puutarhan kastelkannua ja Manta hyppii lelu suussa edessä ja ympärillä, hyppää välillä ikäänkuin pysäyttämään kannun liikkeen niin että koko paino on etujaloilla (jotka siis ovat kannun päällä) ja takajalat ilmassa. On varmaan astunut ohi tai jalka on luistanut kannun päältä tms.... tätä samaa tehdään kaikelle millä Hippu leikkii ja se on kuulemma tosi hauskaa No kannu on otettu pois (tuolloinkin Bulle ihan itse oli sen hakenut noin metrin korkeudelta) Meille on tosiaan suositeltu akupunktiota (päästään alolittamaan kahden vkon sisällä) ja irti lenkitystä rauhallisella vauhdilla, se on vaan vaikeaa kun tässä vaiheessa "kiertoa" virtaa on enemmän kuin pienessä laumassa koiria ja tahtoo innostua juoksemaan yksinkin "reikäpäässä" Mutta meidän pahin virhe oli varmaan tuo hihnassa lenkitys, kun ei yleensäkin ulkoilutetaan metsässä vapaana, tuo suht hidas vauhtinen hihnalenkkeily oli huonoin ratkaisu ( tähän päädyttiin varmaan siksi kun ei se kahden ensimmäisen päivän jälkeen enää hidastanut menoa, vaikka ontuikin). Mutta nyt siis hyviä vinkkejä ja kokemuksia, kiitos | |
|
blockheadskennel
Viestien lukumäärä : 935 Paikkakunta : Mikkeli Registration date : 29.04.2008
| Aihe: Vs: "Mantan" BC Bright Diamond Röntgen tutkimus Ma Loka 11, 2010 8:58 am | |
| Olen kuullut pelkästään hyvää akupunktiosta; mm. norjalainen Kikki käytti vanhaa urostaan akupunktiossa ja nivelvaivoihin oli sille viimeisille vuosilleen suuri apu. Hän (Kikki) suorastaan ylisti akupunktiota. Meillä ei ole mahdollisuutta Mikkelissä eläinpuolen akupunktioihin, mutta olen itse käynyt aikanaan migreenin takia ja se auttoi sarjahoitojen ajan. Miellyttävä ja hyvä MUTTA AH NIIN KALLISTA LYSTIÄ! Näillä tiedoilla voisin suositella lämpimästi. Mitä tulee osteopaatteihin, kiropraktikoihin ym. hoitomuotoihin, niin uskoisin näistäkin olevan apua koiruleiden kipu- ja nivelvaivoihin yms. Että ei tästä varmaan paljoa vinkkejä tullut.... Pitäisi tutustua aiheeseen enemmän? nimim. "kaikkeen valmis jos kukkaro kestää" | |
|
Maria Ikonen
Viestien lukumäärä : 534 Ikä : 47 Paikkakunta : Suolahti Registration date : 07.05.2008
| |
Marika Örn/Bluechannel
Viestien lukumäärä : 596 Paikkakunta : Piispanristi Registration date : 29.04.2008
| Aihe: Vs: "Mantan" BC Bright Diamond Röntgen tutkimus Ma Loka 11, 2010 12:18 pm | |
| Onnea terveestä luustosta!!! Tästä on hyvä jatkaa... Akupunktiota kannattaa kokeilla ensin myös minun mielestä kuten Marialle olen jo puhelimessa kertonut ajat sitten, tosin en ole asiantuntija tässäkään asiassa, kun omani eivät ole sitä onneksi tarvinneet. Olen kuullut myös pelkkää hyvää ko. hoidosta. Hyvä fyssari on myös kullan arvoinen | |
|
Maria Ikonen
| Aihe: Vs: "Mantan" BC Bright Diamond Röntgen tutkimus Ma Loka 11, 2010 10:04 pm | |
| Kiitos, nyt ainakin tiedämme et neitokaisen luusto on erinomainen Kokeilemme tosiaan tuota akupunktiota. Äkkiseltään ei uskois mitään vaivaa olevankaan kun menoa katsoo,joten ei se pahasti vaivaa, onneksi! Nää on vaan näitä tilanteita mitä varmasti sattuu joskus pakostakin kun on riehakkaita koiria ja vauhtia piisaa. maria ps.meillä sataa lunta | |
|
Sponsored content
| Aihe: Vs: "Mantan" BC Bright Diamond Röntgen tutkimus | |
| |
|