| NÄMÄ SIVUT?? | |
|
+3greycoatslampurit egordego blockheadskennel 7 posters |
|
Kirjoittaja | Viesti |
---|
blockheadskennel
Viestien lukumäärä : 935 Paikkakunta : Mikkeli Registration date : 29.04.2008
| Aihe: NÄMÄ SIVUT?? Ma Marras 10, 2008 12:10 pm | |
| OLEN LUKUISIA KERTOJA YRITTÄNYT SAADA YHTEYTTÄ WEBBIHOTELLIN TARJOAJAAN ELI TASOMEDIAAN JA ALKAA NÄYTTÄÄ SILTÄ, ETTÄ KO YRITYS ON JOKO MENNYT NURIN TAIKKA JOTAIN MUUTA OUTOA. En siis saa sivuja päivitettyä mitenkään, "öökköset ja ääkköset" eivät häviä koska päivitys ei onnistu, jne. Nyt sitten herää kysymys, että olisiko kenelläkään ehdotuksia, etsimmekö uuden serveritilan tarjoajan, hinta on noin 30-40e/vuosi. Juu, ja tietty rahastahan tää on kanssa.... Kun en haluaisi itse maksaa kokonaan, viimeksi keräsimme kolehdin Marika, Ulla, Erno, Ritva ja minä. Keskustelupalstan linkitys häviää, ellette ota sitä suosikkeihinne!!! Kehittävää keskustelua toivoisin - jos asia ylipäätään ketään kiinnostaa? Haloo!!! | |
|
| |
egordego
Viestien lukumäärä : 84 Registration date : 02.05.2008
| Aihe: Vs: NÄMÄ SIVUT?? Ma Marras 10, 2008 1:13 pm | |
| Kuinka teillä on maksettu koko aisasta? Eli onko vaan serveri-tilaa tai sisältyy sinne myös päivitykset? | |
|
| |
blockheadskennel
| Aihe: Vs: NÄMÄ SIVUT?? Ti Marras 11, 2008 4:36 am | |
| No sivuthan ovat minun tekemäni, ja serveritila on ostettu TASOMEDIALTA. Eivät vastaa pyyntöihin, ei soittoihin eikä viesteihin. Pöh. Ja päivitykset hoidan minä myöskin. Olisi nyt aikaa tehdä, niin muuten Aire olisiko teistä virolaisista mukaan tähän?? Perustettaisiin sellainen suomi-viroseura? | |
|
| |
greycoatslampurit
Viestien lukumäärä : 149 Paikkakunta : Lappeenranta Registration date : 02.05.2008
| Aihe: Vs: NÄMÄ SIVUT?? Ti Marras 11, 2008 12:21 pm | |
| Mie olen valmis omalta osaltani maksamaan vaikka hieman enemmänkin jos saadaan sivut kuntoon ja tekstit näkyy todellakin ilman "ääkkösii / öökkösii " vai mitenhän se oli , on harmi että Tasomedian taholta ei edes oteta yhteyttä pyynnöistä huolimatta ......... todella outoa palvelua . Tietenkin harmittaa keskustelupalstan puolesta jos tähän mennessä olevat katoaa taivaan tuuliin mutta onhan sitten taas "aihetta" kirjoitella ne uudestaan onko Päivi vinkkiä miten säilyvät linkeissä ..... joka sivu erikseen vai pääsivu vain talteen? Tuohan kuulostais mielenkintoiselta suomi-viro seura ei hullumpi sellainen olekkaan | |
|
| |
egordego
| Aihe: Vs: NÄMÄ SIVUT?? Ke Marras 12, 2008 2:04 pm | |
| Mhh... Ennsimmäinen asia olisi etsia joku serverin-haltija, kuka tekee päivystykset myös. Periaatessa ei ole väliä, missä maasssa serveri asuu. Meilläpäin on tämmöinen haltajaa kuin www.virtuaal.com - voisitte sieltä katsoa hinnat ja asaiat. Periaattessä olisi hieno, jos keskustelupalsta olisi php-muodoissa. Sitten ei tulle erilläisiä ääkköida/öököidä Voin tiedustellä täältäpäin niitä serveri-tiloja. Virolaisista valitettavasti olen mä ainoa, kuka puhuu ja kiroitta edes joten-kuten suomea. Mutta tietysti olen mukana keskustelupalstaan ylläpidossä. | |
|
| |
blockheadskennel
| Aihe: Vs: NÄMÄ SIVUT?? To Marras 13, 2008 9:36 am | |
| Ulla ja muut; keskustelupalstan linkin voi kopioida esim. omalle kotisivulle selainpalkista (kun on siis avannut "ensimmäisen kerran" keskustelupalstan eli sen sivun missä kysytään salasanoja) - parempi tosiaan laittaa muistiin. Meinaan nimittäin hakea uuden domainin, info-päätettä en saa "vapautettua" eli sitä avainta, koska Tasomedian kautta avattu ja en saa yhteyttä ko henkilöihin, jotka tätä palvelua ovat ylläpitäneet JA koska vain ja ainoastaan sitä kautta voi tämän domainin ns. vapauttaa taas esim. toiselle serverille. Meniköhän selitys loogisesti? Ymmärrän itse asian tod.hyvin - ja ne jotka tekevät sivustoja. Yksinkertaisesti sanottuna: sivuja ei saa info.päätteellä siirrettyä minkään muun serverin palvelun käyttäjäksi ennenkuin saan tämän ns. aukaisuavainkoodin Ja sekös sapettaa... Toimin mielelläni kotisivujen tekijänä + päivittäjänä, en koe sitä ongelmaksi! Teen näitä sivuja ihan huvikseni, työn alla on tälläkin erää kaksi pienehköä koirasivustoa ja vastikään tein Ritvalle sivut. Tää on mulle harrastus.... ja oppia ikä kaikki. Selkävaiva vain on se mikä estää pidemmän istunnot yhdellä kertaa. Nyt siis mietin, että onko meidän perustettava jonkinnäköinen kerho tms. ja kerätä jokaiselta joku pikku-vuosimaksu, JOLLA saisi tuon serveritilan maksettua? Silloin -jos näin teemme- on mietittävä nimikin.... "Baltian Bobtailit" oisko hyvä ? SVB = Suomi-Viro-Bobtailit ? Brittipaimen, Brittipaimenet, IBA = International Bobtail Association... heh-heh Tää on tällaista huulenheittoa, mutta sivustojen tilanne on huono, eivätkä ne palvele ketään ELLEMME saa päivitettyä niitä eli tarttis tehrä jotain!! Ja siis äkkiä... | |
|
| |
nuutinen päivi
Viestien lukumäärä : 25 Registration date : 05.06.2008
| Aihe: sivut La Marras 15, 2008 8:20 am | |
| mun mielestä on aikas hyvä se suomi-viro setseraa kerho vai?terv Päivi Nuutinen Hanko | |
|
| |
Marika Örn/Bluechannel
Viestien lukumäärä : 596 Paikkakunta : Piispanristi Registration date : 29.04.2008
| Aihe: Vs: NÄMÄ SIVUT?? Su Marras 16, 2008 7:04 am | |
| Voisimme perustaa ihan sellaisen huvikseen harrastavan "kerhon", jonka jäsenet yhdessä pitävät leirejä, luentoja, kursseja, paimennusta ym. ja vaikkapa yhteisiä näyttelymatkoja kauemmas? Nimeksi vaikka se OES INFO (ei väliä vaikka serveri vaihtuu) nimi olisi helppo monella kielellä. Tai muita ehdotuksia?? | |
|
| |
blockheadskennel
| Aihe: Vs: NÄMÄ SIVUT?? Su Marras 16, 2008 9:08 am | |
| Nimenomaan harrastavan kerhon voisi perustaa - sillä ei ole mitään tekemistä rotujärjestön taikka muunkaan kennelyhdistystoiminnan kanssa, vaan yksinkertaisesti vain jotain kivaa harrastavaa... jne... Tiedän, että toki "tunkua" esim. muista paimenroduista olisi, mutta... En henk.koht. itse jaksaisi enkä haluaisi lähteä hallitus-ym. touhuihin; tiedä sitten mitä mieltä muut ovat? Talviviikonlopun aikana voisimme keskustella ko asioista, jos sinne tulee tarpeeksi paljon aktiivisia. OES on ihan hyvä lyhenne, toki rotuyhd. domain on oesfi - meneekö liian läheltä? Bobtail on ihan yhtä hyvin tunnettu lyhenne, mutta kun se on myös kissa Oldenglishsheepdogs.fi olisi myös sellainen kansainvälinen ja meidän itsemme tuntema nimike. Taikka .info, taikka .net. Ei oo tullu vastauksia kuin alle yhden käden sormien...................... missäpä ovat aktiiviset?? | |
|
| |
Marika Örn/Bluechannel
Viestien lukumäärä : 596 Paikkakunta : Piispanristi Registration date : 29.04.2008
| Aihe: Vs: NÄMÄ SIVUT?? Su Marras 16, 2008 1:05 pm | |
| Nimiehdotuksia???!!!!!!!!!!!!! Yhdessä sitten mietitään tapahtumia, koulutuksia ym. Ensimmäinen "kokous" talvileirin yhteyteen? NYT saa ehdottaa nimeä, ohjelmaa jne. ja ketään ei tyrmätä säätöjen tms. vuoksi | |
|
| |
blockheadskennel
| Aihe: Vs: NÄMÄ SIVUT?? Su Marras 16, 2008 2:25 pm | |
| Katsoin idolsien jälkeen edullisia/ilmaisia webbihotelleja, ja ilman mainoksia ei ole olemassakaan ilmaisia DOMAININ kera... TAI siihen on "koira haudattuna" eli joutuu sitoutumaan sivustoihin väh. 1 vuodeksi (aivan kuten nämä kännykkämarkkinat). Louhi.fi tarjoaa mielestäni erittäin laadukkaat ja palveluystävälliset webbihotellit, mutta ne maksaa muistaakseni noin 40e/vuosi. On toki muitakin. Olen väsännyt uutta ilmettä, laitoin HUOM! mallisivun meidän omalle Soneran sivulle: MALLISIVU - Korostan, että sivu on VAIN malli eikä siis valmis, hyperlinkit eivät taida pelata.... ehkä osa ehkä ei. Käykää katsomassa ja otetaan tämä asia nyt kunnolla esille, jookosta? KESKUSTELUA!? | |
|
| |
Marika Örn/Bluechannel
| Aihe: Vs: NÄMÄ SIVUT?? Ma Marras 17, 2008 4:28 am | |
| Mulle on sama maksaako sivut pari euroa/nuppi vuodessa. Saamme ainakin laittaa julkisiksi tapahtumia ym. ja keskustella rodusta hyvässä hengessä ilman virallisia tahoja ja niiden sääntöjä. Harmittaa vain, jos näiden sivujen osoite vaihtuu, kun se on jo aika isolle alalle levinnyt. Englannin kielelle vapaa ehtoista kääntäjää??? Päivi tekee jo suurimman osan sivuista ja joku voisi auttaa esim. käännöksissä!?? Mun kielioppi on niin ja näin, joten en pysty tuottamaan piirun tarkasti oikein kirjoitettua tekstiä ja se olisi todella suotavaa, siis erittäin tarkka oikeinkirjoitustaito englanniksi. | |
|
| |
Marika Örn/Bluechannel
| Aihe: Vs: NÄMÄ SIVUT?? Ma Marras 17, 2008 7:28 am | |
| Laitoi Tasomediaan aika tiukan haukkumakirjeen ja vaadin sivujen välitöntä korjausta tai rahat takaisin Odotan kuuluuko mitään... | |
|
| |
blockheadskennel
| Aihe: Vs: NÄMÄ SIVUT?? Ma Marras 17, 2008 7:34 am | |
| Ongelma on vain se, että j o s Tasomedia on "king-kong" niin, miten saamme ne palveluavaimet domainin siirtoa varten jollekin toiselle serverille. Kyllähän näitä ilmaisia/puoli-ilmaisia on pilvin pimein .... mutta kuten Marikakin kirjoitti; sivut ovat jo tunnettu koska ulkomaalaisiakin käy sivustolla. Ja muutenkin, mielestäni sivuston nimi on hyvä! Toivottavasti Tasomedia vastaa Marikalle - minä en ole saanut lukuisista yhteydenotoista huolimatta mitään vastetta kysymyksiini ja [b]ja nyt sivut ovat käytännössä ilman päivitystä olleet jo pari-kolme kk eikä niitä pysty päivittämään. .... Olen kokeillut. Ei pelaa. | |
|
| |
czarlindaskennel
Viestien lukumäärä : 398 Paikkakunta : espoo Registration date : 04.05.2008
| Aihe: Vs: NÄMÄ SIVUT?? Ma Marras 17, 2008 8:33 am | |
| Me ollaan ainaskin valmiita maksamaan sivuista, ja osallistumaan kerhoonkin jos sellainen tulee. | |
|
| |
blockheadskennel
| Aihe: Vs: NÄMÄ SIVUT?? Ma Marras 17, 2008 10:18 am | |
| Hyvä! Odotellaan nyt vastaako Tasomedia Marikalle ja mitä vastaa. Ellei vastausta tule tms, niin siirrämme sivut johonkin toiseen. Sitten kysymys: teenkö uudet sivut, oli ´mallisivusta´ mihinkään? Keskustelupalsta onneksi toimii. | |
|
| |
greycoatslampurit
Viestien lukumäärä : 149 Paikkakunta : Lappeenranta Registration date : 02.05.2008
| Aihe: Vs: NÄMÄ SIVUT?? Ma Marras 17, 2008 1:26 pm | |
| Apuva mie oon ihan pihalla kuin lumiukko etsin sitä Päivin tekemää uutta mallisivua ja löysin vasta nyt , on muuten oikein edustavan tyylikäs juuri Vanhaenglanninlammaskoirat .info ´n Muuten onko Tasomedia ottanut yntikäs mitään yhteyttä vielläkään? Mie olen tottakai mukana maksaa sit minkä maksaa 5 tai 10 egee ,kunhan sivut pelittäis | |
|
| |
Marika Örn/Bluechannel
| Aihe: Vs: NÄMÄ SIVUT?? Ti Marras 18, 2008 2:08 am | |
| Mallisivu oli ok, mutta haluaisin etusivulle kuvan lammaskoirasta, jossa se näkyy ns. kunnolla, joko istuma, seisoma tms. mutta kasvot kameraan mielummin. Nyt tuosta kuvasta sai käsityksen, että on iso ja karvainen, sekä iloinen, mutta jos ei tiedä miltä lampuri näyttää ei tuosta kunnon kuvaa rodusta saa. Ihmiset voisivat lähettää Päiville HYVÄLAATUISIA ja kauniita kuvia, joita sitten Päivi voi valikoidusti laittaa sivuille. Tarkoitus on, että kuvat ovat hyviä ja siksi on turha sitten ihmetellä, kun oman koiran kuvia ei ehkä näy siellä, jos niitä ei lähetä ja jos ne eivät ole laadultaa, valoitukseltaa ja taustaltaan tarpeeksi hyviä. Oletteko samaa mieltä? Sivut ovat meidän julkisivu muille ja hyvätkin sivut menevät piloille huonoista kuvista, siksi jokainen kaivelemaan niitä hyviä kuvia arkistoista Päivi, ilmoitatko osoitteen (gmail?) mihin kuvia voi laittaa. Sivuille voi laittaa myös ns. galleria, jonne niitä vähemmän hyvälaatuisia, mutta hauskoja kuvia laitetaan ja parhaat laadultaa laitetaan sivuille? Vai mitä mieltä olette? Tasomediasta ei ole vastattu ja soitan sinne tänään.... | |
|
| |
blockheadskennel
| Aihe: Vs: NÄMÄ SIVUT?? Ti Marras 18, 2008 6:18 am | |
| Tasomediasta. Soittelin sinne tuossa syyskuun alussa, ja olen laittanut pitkin syksyä useita emaileja saamatta mitään vastetta. Pelkäänpä pahoin, ettei vastausta tule. Siksipä tässä tätä asiaa esille otankin, että jos/kun joudumme uutta domainia hakemaan, niin siihen menee taas aikaa. Ja sivut "laahaavat" koko ajan ilman päivityksiä, törkeän näköiset "öökköset" joita ei saa korjattua kun päivitys ei pelaa jne jne. Uuden serveritilan ja domainin myötä saisimme edes päivitykset tehtyä. Mun puolesta voi olla vaikka noi vanhat sivutkin, tää oli vain tällainen heitto ja kokeilu. Kun on mukava räplätä näiden ohjelmien teossa ja kokeilla kaikkea uutta. Vähemmällä pääsee, jos ei tehdä uusia sivuja. | |
|
| |
greycoatslampurit
| Aihe: Vs: NÄMÄ SIVUT?? Ti Marras 18, 2008 6:44 am | |
| Mie katsoin Päivin tekemää uutta sivua jotenkin ilman valokuvia eli sivun tyyliä en niinkään kuvia koska valmiissa sivustossa kuvat mietitään ja toki hyvälaatuiset kuvat ovat ehdottoman tärkeät , galleriassa hassuttelu ,leikki ym ym. kuvat ovat ok. Jokainen jolta löytyy hyviä otoksia lähettää kuvan / kuvat Päiville ? ja voisko vaikka jopa "äänestää" mitä kuvia sinne halutaan laittaa, ja niistä valitaan "parhaat" , no .... tietysti sivun otsake sanelee kuvan /kuvien lampurit millainen karvanaama juuri sille ja sille sivulle...olis edustavin Tuo pääsivun kuva on tietenkin (aika) tärkeä juttu viellä sen verran jos saa sanoa omaa mielipidettä pääsivusta niin ne yläosan lampat eli lampanpää vas. ja pennut oikealla niin jos etusivulle tulee isompi istuva/ seivova lampurin kuva , niin noi yläpalkissa olevat lampat voisko ne olla hieman isompina ja kuvat käsitelty hieman sumentamalla eli sellaiset ei tarkat kuvat , sorry vaan jos jotain teistä nyt hymyilyttää noi mun kuvaukset kuvanmuokkauksesta mutta en löydä muuta sanaa kuvaamaan asiaani. | |
|
| |
greycoatslampurit
| Aihe: Vs: NÄMÄ SIVUT?? Ti Marras 18, 2008 8:50 am | |
| edelleenkin nämä meikäläisen vastaukset tulee jäkijunalla ,osasyynä et meillä on menossa pikkuinen remppa kotona Eli 30-40 egee vuosi ei ole mikään kohtuuton maksu jos viellä maksajia on useampi niin ok. Tuosta uudesta nimiehdotuksesta ei varmaan ole kovin montaa vaihtoehtoa,kun aika moni sopiva nimi on jo käytössä . Tässä muutama ehdotus kaakonkulmalta OES´S .info tai ME & OES.info tai FINOES.info tai miksei loppu voi olla myöskin com. Muuten oletteko saaneet mitään yhteyttä sinne Tasomediaan? Viellä siitä "kerhotoiminnasta " epävirallista taidan vanhuksena kannattaa ensisijaisesti | |
|
| |
blockheadskennel
| Aihe: Vs: NÄMÄ SIVUT?? Ti Marras 18, 2008 11:36 am | |
| Toihan ois hyvä: FINOES.COM Yläbanneria kokeilin eli lisäsin vähän kuvia... Kuten MÖ kirjoitti, noista hyvistä (resoluutio väh. 300dpi) kuvista on pula ja myös ulkokuvat olisi parempia kuin sisäkuvat. Ainaski talvella... .... Eli tein indeksin uusiksi ja -taas- korostan että tämä on vain MALLISIVU JA ON siis meidän sonera-palvelimella. Epävirallinen kerhohan se on oltava, mutta tässä vaiheessa voi tulla sitten dilemma (tää on vain "villi veikkaus") - kuuluako ja mihin kuulua. JOS -korostan sanaa- kerho perustetaan, on jonkinlainen jäsenmaksukin oltava, ehkä 10e per nenä kattaisi nämä webbikulut. Eipä oo montaa ottanut kantaa............ | |
|
| |
pocket.lightnings
Viestien lukumäärä : 70 Paikkakunta : Iitti Registration date : 20.05.2008
| Aihe: Vs: NÄMÄ SIVUT?? Ti Marras 18, 2008 12:47 pm | |
| Ensinnäkin, eikö tällä serverillä ole jatkuvasti ollut "jotain pientä" vikaa? Jos joutuu maksamaan 40-50 euroa vuodessa, eikö silloin odota sivujen toimivan? En myöskään halua mitään "virallista" kerhoa ja sille hallitusta jne... Toimin yhdessä virallisessa kerhossa hallituksessa ja se saa riittää. Olen mukana myös toiminnassa missä ei ole minkäänlaista kerhoa, on vain "Nimi" ja kaikki tapahtuu epävirallisesti. Jos tarvitaan rahaa, viestitetään kaikille asiasta kiinnostuneille asiasta ja he maksavat osuutensa . Näin on toimittu jo vuosia eikä koskaan ole tullut ongelmia. "Nimi" teki myös lehteä, koska sen piiristä löytyi siihen innostunut ihminen. Kaikki jotka halusi kyseisen lehden, maksoivat tekijälle postitus ja tekopalkkaa, vapaaehtoisesti. Lehti lopetettiin kun tekijä sairastui ja uutta innostunutta ei löytynyt. Otin asian esille kun pyydettiin mielipidettä. Edellinen malli ei välttämättä toimi tässä, mutta "Nimen" alla se on toiminut. Jos on järjestetty leirejä tai koulutus tapahtumia, niiden hinta on aina jaettu tasapuolisesti osallistujien kesken. Leireillä kaikki ovat maksaneet itse, jos olen ollut luennoimassa tai kouluttamassa, olen ilmoittanut mitä maksaa ja aina olen saanut pyytämäni mukisematta . Nimestä vielä; FINOES. jotain, on hyvä, mutta jos eestiläiset esimerkiksi haluavat osallistua yli rajojen, onko nimi liian rajoittava? Onhan aina mahdollista että saamme muistakin maista porukkaa mukaan. Muistatko Päivi, kerran talvileirillä perustimme "epävirallisen" kerhon ja Omenasta tuli PJ kun se kiipesi istumaan tuolille pöydän päähän Tosin siinä kerhossa oli vain lampureita, omistajia ei huolittu mukaan. Hih Hih. Hauska mielikuva, koirat menevät kokoukseen salkku kainalossa ja omistajat istuvat ulkona autoissa ja odottavat kokouksen päättymistä . No se siitä. Siis etsitään uusi serveri ja maksetaan mitä tarvitsee. Eikö meitä ole jo niin monta täällä että kustannukset ovat kohtuulliset? Ittiläiset | |
|
| |
egordego
| Aihe: Vs: NÄMÄ SIVUT?? Ti Marras 18, 2008 1:12 pm | |
| Virolaisista ainoa suomea puhuva ja ymmärtävää olen minä Ja tietysti olen mukana Jos tulee yhteistapahtumia - leirit ja muu tämmöinen - nii on mukana myös toiset virolaiset lampri-omistajat | |
|
| |
blockheadskennel
| Aihe: Vs: NÄMÄ SIVUT?? Ti Marras 18, 2008 2:00 pm | |
| Oolrait odotan siis huomiseen, ja ellei Marika ole saanut vastausta Tasomediasta, teen jotain.... salkku kainalossa, heh-hee Ritvalle vielä: ks. edelliset viestit; oletamme Tasomedian menneen ´king-kong´ eli suomeksi sanottuna on tullut lama, taantuma tms. ja kukaan ei vastaa eikä kukaan toimi. Sen omat sivut on päivitetty 8.5.2008 ja [/b] tämäkin puhuu tuon edellä mainitun puolesta? [b] Vahinko, että me joudumme maksajiksi, mutta onneksi se summa ei ollut kuin 5e joka silloin kolehtina kerättiin... Äänestetään nimestä, mutta sitä ennen ehdotuksia! 1) finoes.com (tai net, tai org, tms) 2) oes.info 3) bobtail.fi (tai info, tai net, tai com) 4) muita ehdotuksia? En vaan voi sille mitään, että Virallisen Rotuyhdistyksen nettinimi (domain) on oesfi ja meidän pitäisi kyetä visualisoimaan vähän erilainen, ja myös kerhon nimeksi sellainen erilainen, hauskakin. Miksei siis nimi voisi olla esim. bobtail.fi onhan venäläisilläkin bobtail.ru - ja hyvinhän ovat löytäneet ihmiset sivustolle! Laittakaa viestiä, ketä asia kiinnostaa, minulle blockheadsoes (at) gmail.com - otan jostain serveritilaa, laskutan jokaista joka tähän osallistuu. Niin, Ritva - muistan hyvin tuon kun Omena teki itsestään pj:n... Ja ehdotukset ovat realistisia, meistä kukaan ei ehkä ole kovin halukas mihinkään "salkkukokouksiin" vaan voisimme toimia "maksa ensin, toimi sitten" periaatteella. Voimme pitää myöhästyneet pikkujoulut sitten Talvileirillä - niin taikka HYVIN paljon etukäteen sellaiset... hehehhee!! Käykää katsomassa mallisivua, ja niitä kuvia toivoisin myös saavani. Jyväskylässä nähdään joidenkin kanssa! | |
|
| |
Sponsored content
| Aihe: Vs: NÄMÄ SIVUT?? | |
| |
|
| |
| NÄMÄ SIVUT?? | |
|