oesinfo.us
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
oesinfo.us

HUOM! Keskustelupalsta EI ole yhdistyksen tai kerhon ylläpitämä! On luettavissa kaikille, mutta viestejä voivat kirjoittaa vain rekisteröityneet käyttäjät! Ole hyvä ja kirjaudu omalla nimelläsi! :) Keskustelua vanhaenglanninlammaskoirista rotufaneille
 
PääsivuLatest imagesRekisteröidyKirjaudu sisään

 

 27.10.2012 Seinäjoki KV

Siirry alas 
+2
czarlindaskennel
Maria Ikonen
6 posters
KirjoittajaViesti
Maria Ikonen

Maria Ikonen


Viestien lukumäärä : 534
Ikä : 47
Paikkakunta : Suolahti
Registration date : 07.05.2008

27.10.2012 Seinäjoki KV Empty
ViestiAihe: 27.10.2012 Seinäjoki KV   27.10.2012 Seinäjoki KV Icon_minitimeMa Loka 29, 2012 6:58 am

ROP & VSP
27.10.2012 Seinäjoki KV BOB_BOS-1

Pamela Runderkamp Hollanti

Urokset / Juniorluokka
ERI 1/1 , SA , res. SERT
Grey Coats Perfect Pal

EVA
Moorpaddock´s Dream Groomsman

Urokset / Nuortenluokka
ERI 1 , SA , PU 1, SERT, CACIB , ROP
Grey Coats Old Good Lovin

Urokset / Avoinluokka
poissa
Azedagi´s My Secret Storytelle

27.10.2012 Seinäjoki KV CH_Males

Urokset / Valioluokka
ERI 1, SA , PU 2 ,res.CACIB
Arykas Ionios

ERI 3 , SA , PU 4
Bluechannel Baron Knockout

ERI 2, SA ,PU 3
Czarlinda´s Lonely Rider

EH 4
Czarlinda´s Leonardo

Paras Uros kehä
27.10.2012 Seinäjoki KV Line_BestMale


Nartut / Juniorluokka
27.10.2012 Seinäjoki KV JuniorBitches

ERI 1 , SA , PN3 res. SERT
Moorpaddock´s Dream Diamond

EH 2
Moorpaddock´s Little Dream

poissa
Moorpaddock´s Magic Dream

Nartut / Nuortenluokka
ERI 1 , SA , PN 1 , SERT , CACIB , VSP
Ladypaw´s Dance Of Joy

Nartut / Valioluokka
27.10.2012 Seinäjoki KV CH_bitches

ERI 1 , SA , PN 2 , res. CACIB
Qubic´s Almost A Dream

EH 2
Bluechannel Baby Diamond

poissa
Czarlinda´s Little Princess

Nartut / Veteraaniluokka
ERI 1 , SA , PN 4 , ROP-veter.
Grey Coats I´m so Beauty

Paras narttu 1-4
27.10.2012 Seinäjoki KV BestBitch1_4

Onnea Päivän ROP & VSP kaksikolle kera henkilöstönsä, huikean hieno päivä teillä cheers Onnea muillekin tuloksiinsa tyytyväisille koirakoille. Itselle jäi tästä tuomarista kuva, että tiesi kyllä mitä koirista halusi, kovin vain oli tarkka koirien ja handlereiden kehäkäytöksestä. Meillä ainakin kaikki kakarat saivat maininnat kehäkäytöksen puutteesta, jopa Vertti joka ainoastaan vähän "lieputti" tuomarilla ja vähän ihmetteli että mitä tää juttu on..Mutta tämä tuomarille suotakoon, kunhan koirista löytyi ne oikeat asiat Laughing Mirvalle & Nessalle kiitokset seurasta, avusta & kuvista! Ja paikalla olleille kiitos oikein mukavasta näyttelypäivästä, täähän on ihan kiva harrastus Very Happy
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.moorpaddocks.com
czarlindaskennel




Viestien lukumäärä : 398
Paikkakunta : espoo
Registration date : 04.05.2008

27.10.2012 Seinäjoki KV Empty
ViestiAihe: Vs: 27.10.2012 Seinäjoki KV   27.10.2012 Seinäjoki KV Icon_minitimeMa Loka 29, 2012 9:58 pm

Onnea Ulla ja Mirva koiruuksineen. Minusta kyllä junnujen ei tarvitse vielä ihan täydellisesti käyttäytyä. Monet tuomarit jopa pitävät siitä että koirat nuolaisevat tai ovat muutenkin iloisia. Mulle jäi vähän huono maku siitä kun tuomari ilmehti niin että näki jos hän ei jostain pitänyt, mutta kukin tavallaan.
Kiitos kaikille kuitenkin mukavasta päivästä, joka meille ja monelle muullekkin oli jokseenkin pitkä.
Takaisin alkuun Siirry alas
Marika Örn/Bluechannel

Marika Örn/Bluechannel


Viestien lukumäärä : 596
Paikkakunta : Piispanristi
Registration date : 29.04.2008

27.10.2012 Seinäjoki KV Empty
ViestiAihe: Vs: 27.10.2012 Seinäjoki KV   27.10.2012 Seinäjoki KV Icon_minitimeTi Loka 30, 2012 7:27 am

Ala-arvoista käytöstä tuomarilta, joka on kutsuttu jopa meidän erkkariin tuomariksi ensi vuodeksi. No Hänen taitoihinsa en sinällään puutu vaikka trimmaus, joka kelpasi liki seitsemän vuotta sitten oli nyt liian trimmattu tuntuu huvittavalta. Käytös näytteilleasettajia kohtaan ei kuulu tuomareiden hyviin tapoihin ja on todella ikävää. Tämän vuotinen erkkarin tuomari oli miellyttävä ja hymyili, jopa siellä parikisassa, jossa yksikään pari ei kommelluksitta juossut, niin voi vain pelätä miten tämä tiukkis siihen kisaan suhtautuu tai pentuihin tai ensikertalaisiin, joiden pitäisi uskaltautua juuri erkkariin, jossa ollaan vain omalla porukalla eikä pipo liian kireällä...

Onnea kuitenkin Bonolle, joka on komea koira, sekä hyvin pärjänneelle Lilylle !
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.bluechannel.fi
Elina&Heikki

Elina&Heikki


Viestien lukumäärä : 60
Paikkakunta : Kirkkonummi
Registration date : 03.06.2010

27.10.2012 Seinäjoki KV Empty
ViestiAihe: Vs: 27.10.2012 Seinäjoki KV   27.10.2012 Seinäjoki KV Icon_minitimeTi Loka 30, 2012 2:14 pm

Onnea kaikille tuloksiinsa tyytyväisille ja kiitos hyvästä seurasta kaikille!
Takaisin alkuun Siirry alas
blockheadskennel

blockheadskennel


Viestien lukumäärä : 935
Paikkakunta : Mikkeli
Registration date : 29.04.2008

27.10.2012 Seinäjoki KV Empty
ViestiAihe: Vs: 27.10.2012 Seinäjoki KV   27.10.2012 Seinäjoki KV Icon_minitimeTo Marras 01, 2012 1:47 am

ONNITTELUT ROP-BONOLLE & KASVATTAJA-OMISTAJA ULLALLE!!! Kommee on poika, antaitsi voittonsa suvereenisti. I love you I love you


MUTTA, ei vaikuta hyvältä jos nuorenkin koiran on oltava kuin kone... ei nää meidän kokeneemmatkaan käyttäydy flegmaattisesti, kuinka sitten nuori koira, jolla pitäisi olla hauskaakin näyttelyissä!? Basketball
Menee harkintaan koko erkkari, tunnelma on jo valmiiksi "lytätty" tuomarin käytöksen osalta... Minusta tämä rouva vaikutti leuhkalta, sekään ei ole hyvä juttu se. Embarassed

mamaB[b]
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.blockheadskennel.com
Marika Örn/Bluechannel

Marika Örn/Bluechannel


Viestien lukumäärä : 596
Paikkakunta : Piispanristi
Registration date : 29.04.2008

27.10.2012 Seinäjoki KV Empty
ViestiAihe: Vs: 27.10.2012 Seinäjoki KV   27.10.2012 Seinäjoki KV Icon_minitimeTi Marras 06, 2012 1:29 pm

Toivotaan, että tuomari olisi paremmalla tuulella erkkarissa ja ymmärtäisi tämän harrastuksen olevan juuri sitä, eli harrastusta, jossa annetaan kaikkien kukkien kukkia. Palkita ei tarvitse, mutta asiallisesti pitää käyttäytyä ihan jokaista näytteilleasettajaa kohtaan. Itse ihmettelin kovasti tämän tuomarin Seinäjoen käytöstä, mutta useammalta taholta moitteita kuulleena on huonoon käytökseen pakko uskoa. Olen kovin pettynyt, jos erkkari menee penkin alle tuomarin ylimielisen käytöksen vuoksi. Tuollaista kuvaa en hänestä saanut liki seitsemän vuotta sitten, kun hänen kehässään sen ainoan kerran kävin, siksi toivon tuomarin vain nousseen väärällä jalalla juuri tuona aamuna. Tuomari monesti tuo sitä tunnelmaa kehään, kuten viime kesänä kaikkia kohtaan tasapuolisen hyvin käyttäytyvä ja ystävällinen tuomarimme erkkarissa.
Nyt jo ilmeisesti sahaan omaa oksaani toisten mielestä, kun tuon jukisesti esiin huoleni erkkarin osallistujamäärää kohtaa, jos ihmiset pahoittivat mielensä silmien pyörittelystä ja ylimielisestä käytöksestä joitakin näyttelilleasettajia kohtaan. Kyllä kyse ihan muusta, mutta sitähän ei haluta edes ajatella, että joku voi olla oikeasti huolissaan erkkariin kutsutun tuomarin käytöksestä. Erkkarissa on usein ensikertalaisia ja mikäli moititaan ja pyöritellään silmiä(joka on todella loukkaavaa käytöstä) tuomarin toimesta voimme olla varmoja, että saamme vielä enemmän mielensä pahoittaneita lammaskoiran omistajia. Huoleni tuomarin käytöksestä ei liity mitenkään hänen pätevyyteensä. Nämä kaksi asiaa olisi hyvä pitää erillään toisistaan. On valitettavan monta ylimielistä tuomari tullut näiden vuosien varrella vastaa ja vaikka menestystä tulisi, niin ikävä maku kehästä jää.

On muuten jännää, kun joku ei itse ole tyytyväinen tuomarin antamiin arvosteluihin, niin omia kotisivuja myöten (FB:stä puhumattakaan) haukutaan ja puhutaan alentuvasti tuomarista, joka tietysti kuuluu tuohon inhokki osastoon heti niiden niin "väärien" arvostelujen vuoksi, mutta kun sitä mieleistä menestystä tulee, niin kohta jo isoon ääneen kehutaan miten hyvä ja asiallinen tuomari, joka oli niin kovin pätevä, tai ainakin pätevämpi, kuin ne, joilta ei menestystä heru. Jonkun toisen ilmaistessa tyytymättömyytensä tuomaria kohtaa ollaan oikein urakalla ihmettelemässä miten voidaan sitä "pätevää" tuomaria arvostella, sillä sehän se on juuri se parempi tuomari ja ainakin oikeassa ja kaiken lisäksi niin kauhean kivakin vielä. Kai se vaan on mukavampi hyväksyä ne mieleisen tuloksen antaneet tuomarit ja uskoa juuri niiden löytäneen ne oikeat asiat, mutta aina pitäisi muistaa toisten ajattelevan usein samoin ihan toisenlaiset tuloksen antaneista tuomareista. Very Happy Very Happy Very Happy Muuten sekä kovin parjattu Turun tuomari ja toisten kovasti kehuma ja toisten moittima Seinäjoen tuomari laittoivat esim. Veskun molempina päivinä samalle sijalle erin ja sa:n kera, kumpi oli oikeassa .... scratch jokainen päättäkööt itse. Wink
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.bluechannel.fi
Maria Ikonen

Maria Ikonen


Viestien lukumäärä : 534
Ikä : 47
Paikkakunta : Suolahti
Registration date : 07.05.2008

27.10.2012 Seinäjoki KV Empty
ViestiAihe: Vs: 27.10.2012 Seinäjoki KV   27.10.2012 Seinäjoki KV Icon_minitimeTi Marras 06, 2012 2:29 pm

Olen varmasti itsekin aurinkoisempia tuomareita kohdannut, mutta myös huomattavasti epämiellyttävämpiäkin. Ja itse oman junnuni hihnan päässä olleena sekä kehäviedeon nähneenä tiedän ihan tasan että maininnat "tuhma lady" ja "tarvitsee kehä treeniä" olivat erittäin aiheellisia, tai ainakan itse en pidä että koira puree juostessa hihnaa, loikkii puolentoista metrin korkeuteen, puree paidasta jne. Mutta se joka tykkää, niin voi ilmoittautua händleri ehdokkaaksi! Ja vaikka meillekään ei seinäjoella huikeaa menestystä tullut, niin kyllä arvostan enemmän tuomaria joka ne minun mielestäni oikeat asiat koirastani löytää. Ensisijaisesti itse menen hakemaan ko. tuomarin mielipidettä koirasta, eli sitä näyttelyarvostelua ja se on se mistä maksan. Ehkä meidän jotka emme koirista mitään tajua on helpompi tosiaan uskoa niitä noin 60 muuta tuomaria kuin 2 jotka ovat antaneet keskenään kovin saman tyylisen, mutta noista 60 täysin poikkeavan arvostelun.. Onneksi meillä on mahdollisuus itse kullakin jättää ne tympeät ja ylimieliset sekä ammattitaidottomat tuomarit väliin jatkossa! Kukahan tämän tuomarin on ensi vuoden erkkariin kutusunut, vuoden 2011 vai 2012 hallitus?
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.moorpaddocks.com
Marika Örn/Bluechannel

Marika Örn/Bluechannel


Viestien lukumäärä : 596
Paikkakunta : Piispanristi
Registration date : 29.04.2008

27.10.2012 Seinäjoki KV Empty
ViestiAihe: Vs: 27.10.2012 Seinäjoki KV   27.10.2012 Seinäjoki KV Icon_minitimeKe Marras 07, 2012 2:32 am

Ei sitten vieläkään mennyt jakeluun Suspect
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.bluechannel.fi
Maria Ikonen

Maria Ikonen


Viestien lukumäärä : 534
Ikä : 47
Paikkakunta : Suolahti
Registration date : 07.05.2008

27.10.2012 Seinäjoki KV Empty
ViestiAihe: Vs: 27.10.2012 Seinäjoki KV   27.10.2012 Seinäjoki KV Icon_minitimeKe Marras 07, 2012 2:46 am

Meitä on aika monta Seinäjoella ollutta joiden mielestä tuomarin käytös oli ihan asiallista huolimatta oman koiran tuloksista. Mutta ne jotka näyttelyä puuhaavat, tietysti suurimmalta osalta vastaavat myös tapahtuman mainonnasta, joten jatkakaa vapaasti samalla linjalla.
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.moorpaddocks.com
greycoatslampurit

greycoatslampurit


Viestien lukumäärä : 149
Paikkakunta : Lappeenranta
Registration date : 02.05.2008

27.10.2012 Seinäjoki KV Empty
ViestiAihe: Vs: 27.10.2012 Seinäjoki KV   27.10.2012 Seinäjoki KV Icon_minitimeKe Marras 07, 2012 6:06 am

Mitä tulee Seinäjoen näyttelyn tuomariin niin en ole koskaan aikaisemmin lampureitani hänellä käyttänyt mutta sen verran haluan myöskin omaa mielipidettäni sanoa tuomarista ettei hän ollut epäkohtelias , töykeä tai muutenkaan asiaton arvostellessaan tai koiria käsitellessään ,se mikä kiinnitti huomiotani oli juuri junnukoirien kohdalla , että hän olisi toivonut niidenkin esiintyvän kuin" vanhat konkarit" ja samaa hän taisi vaatia myöskin aikauisemmilta lampureilta Wink olin aamulla heti klo 9 jälkeen oman koirani kanssa kolmantena kehässä ja näin jäi hyvää aikaa seurata tuomarin työskentelyä olihan lampuriedustus kaikiaan 13 paikalla 16:sta ilmoitetusta . Omia kasvattejani 3 eli junnu , nuori ja veteraani ja kaikken kohtelu & käsittely niin koiraa kohtaan kuin esittäjääkin olivat asialliset , lisättynä vielä kirjalliset arvostelutkin Cool
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.greycoatsoes.com
Marika Örn/Bluechannel

Marika Örn/Bluechannel


Viestien lukumäärä : 596
Paikkakunta : Piispanristi
Registration date : 29.04.2008

27.10.2012 Seinäjoki KV Empty
ViestiAihe: Vs: 27.10.2012 Seinäjoki KV   27.10.2012 Seinäjoki KV Icon_minitimeKe Marras 07, 2012 8:15 am

Tämä menee nyt jankkaamiseksi, mutta olen kuullut viideltä eri ihmiseltä tuomarin ylimielisestä käytöksestä ja asiattomista ilmeistä ja tämän on minulle tuotu tietoon, juuri siitä syystä, että sama rouva on myös erkkarissamme ensi kesänä. Itse EN ollut paikalla ja OMAT koirani eivät olleet kehässä eli sijoitukset eivät minua närää, niin kauan olen tätäkin hommaa harrastanut, ettei jokunen kasvattini vaatimattomampi menestys haittaa. Esimerkiksi yksi tuomarin käytöstä ihmetellyt oli ulkopuolinen `ei lammaskoira`ihminen. Olen ilmaissut huoleni, jos tuomari vaatii täydellistä käytöstä kaikilta koirilta erkkarissa ja mikäli ei sitä näe, niin pyörittelee asiattomasti silmiään. Tätä en todellakaan osanut odottaa, sillä kuten jo yllä ilmoitin, en hänestä tuollaista kuvaa silloin saanut. Mikä nyt on, että pitää jankuttaa kuinka kiva tuomari oli? Ei varmasti ollut kaikkia näyttelilleasettajia kohtaan yhtä kiva, vaikka ihminen olisi itse ollut kuinka hymyilevä. Tuskin niin moni on keksinyt tuollaisia asioita mukavasti kaikkia kohtaan käyttäytyvästä tuomarista. Hyvä, jos teille osallle jäi hyvä kokemus, niin kaikesta päinvastaisesta uhoilulta huolimatta Keski-Suomestakin tullaan varmasti erkkariin....
Toivon, että tuomari suhtautuu kaikkiin tasapuolisesti erikoisnäyttelyssä ! Ja toivon, että saamme taas onnistuneen erkkarin ! Erkkarin vastaista propagandaa harrastetaan ihan eri paikoissa ja eri ihmisten toimesta.
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.bluechannel.fi
Maria Ikonen

Maria Ikonen


Viestien lukumäärä : 534
Ikä : 47
Paikkakunta : Suolahti
Registration date : 07.05.2008

27.10.2012 Seinäjoki KV Empty
ViestiAihe: Vs: 27.10.2012 Seinäjoki KV   27.10.2012 Seinäjoki KV Icon_minitimeKe Marras 07, 2012 10:19 am

Jossain vaiheessa olen ilmeisesti ilmoitanut jättäväni erkkarin väliin?? Se etten ymmärrä ideaa, että tuomari arvostelee ensin KV-näyttelyssä ja tästä 8 kk päästä Erikoisnäyttelyssä ei kyllä lisää mielenkiintoa tuomariin. Jos taas M. Örn tarkoitat keskustelua jota käytiin tämän vuoden paikan ja ajan vaihdon suhteen, niin eipä sinne todellakaan innostunut tulemaan yksikään pentujeni omistajista (lukuun ottamatta silloista sijoitus koiraa joka asui 15 km päässä meiltä, eli päästiin samalla kyydillä). Tässä kohtaa kun muista samaan aikaan sijoittuvista näyttelyistä ja muista tapahtumista ei ole tietoa niin kovin vaikea sanoa onko menossa erkkariin vai ei.
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.moorpaddocks.com
Sponsored content





27.10.2012 Seinäjoki KV Empty
ViestiAihe: Vs: 27.10.2012 Seinäjoki KV   27.10.2012 Seinäjoki KV Icon_minitime

Takaisin alkuun Siirry alas
 
27.10.2012 Seinäjoki KV
Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 1
 Similar topics
-
» 11.2.2012 Tallinn Winter Cup 2012

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
oesinfo.us :: Tuloksia :: Näyttelytuloksia-
Siirry: