oesinfo.us

HUOM! Keskustelupalsta EI ole yhdistyksen tai kerhon ylläpitämä! On luettavissa kaikille, mutta viestejä voivat kirjoittaa vain rekisteröityneet käyttäjät! Ole hyvä ja kirjaudu omalla nimelläsi! :) Keskustelua vanhaenglanninlammaskoirista rotufaneille

PääsivuRekisteröidyKirjaudu sisään

Jaa | 

Keskustelua keskusteluista

Näytä edellinen aihe Näytä seuraava aihe Siirry alas 
KirjoittajaViesti
UllaMak

Viestien lukumäärä: 9
Ikä: 39
Registration date: 17.07.2010

ViestiAihe: Keskustelua keskusteluista   Su Heinä 18, 2010 2:24 pm

Hei kaikille!

Näin "uutena" täällä, olen innolla lueskellut eri aiheisia keskusteluja ja oppinut paljon uutta lampuri maailmasta bounce ... yksi mielenkiintoni herättänyt keskustelun aihe "ongelmakoiria / koira ongelmia"... siinäpä oli luettavaa! Oma mielipiteeni on sellainen, ettei ole "ongelmakoiria" vaan ongelmaisia tilanteita koirien kanssa, mutta ongelma koiran omistajia kyllä löytyy pilvin pimein affraid Joo, nyt varmaan nousi karvat pystyyn monellakin, mutta nouskoo! Mielipidettäni en muuta Very Happy Olen Päivin kanssa samaa mieltä siitä että koiralla on oltava POMO, joka on rauhallisen määrätietoinen ja tarpeeksi vahva, jotta koira tuntee olonsa turvalliseksi... silloin sen ei tarvitse yrittää hoitaa "johtajan" tehtävää, jota se ei edes halua hoitaa. Itse toteutan ajatusta laumastamme niin, että minä olen johtaja ja koirat ovat tasavertaisia lauman jäseniä... joten koirat ei saa rähistä toisilleen, eikä myöskään muille koirille... jos joku rähisee, se olen minä, eikä kukaan muu. Toisin sanoen puutun välittömästi tilanteeseen jos joku koirista rupee rähiköimään ja seuraus on rauhallinen alistaminen hiljaa... en käytä ääntä vaan painan vain koiran maahan ja odotan sen rauhoittuvan. Tää tyyli on ainakin meillä toiminut ja rähiköinnit on loppunut lyhyeen.

Asiaan liittyvästä kirjallisuudesta, olen jonkin verran lukenut koirakirjallisuutta, mutta yksi on mielestäni ollut ihan paras (siis minun mielestä) Cesar Millan: Koirakuiskaaja ja Laumanjohtaja

Ulla Smile
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
Marika Örn/Bluechannel

Viestien lukumäärä: 577
Registration date: 29.04.2008

ViestiAihe: Vs: Keskustelua keskusteluista   Ma Heinä 19, 2010 5:12 pm

C. Milan on loistava koirien kanssa sunny

Johtajuus on tietysti aina oltava ihmisellä, mutta valitettavan usein koirien "ongelmat" johtuvat siitä, että omistajat kaikesta kuulemastaan huolimatta eivät osaa soveltaa johtajuutta siinä omassa jokapäiväisessä elämässä. Mitä helpompi koira on pentuna sitä salakavalammin ongelmat tulevat. Tosin todella tiukat koirat harvemmin sopivat ensimmäisiksi koiriksi ja jos sellaisen ottaa on niitä ongelmia helposti edessä. Olen myöskin sitä mieltä, että lähes aina koirien ongelmat löytyvät narun päästä tai toinen syy voi löytyä siitä, että niille on tapahtunut jotain traumaattista pentuna. Herkät koirat saavat ongelmia helpommin, kuin luonnostaan vahvahermoiset, jotka kestävät paremmin omistajien vieheelliset kasvatustavat tai niille sattuneet traumat.
Nyt lähden heittelemmän raatoa veteen, jos tuo weimari vaikka saisi vesityön suoritettua joskus Wink
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot http://www.bluechannel.fi

Keskustelua keskusteluista

Näytä edellinen aihe Näytä seuraava aihe Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 1

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
oesinfo.us :: Keskustelua, kysymyksiä :: Yleistä keskustelua-