Ensinnä; jos tilaa kuivaajan EUn ulkopuolisista maista -kuten Cherrybrook on- joutuu joskus tullin kynsiin ja maksamaan alv:n tuotteista + postikuluista. Olen tilannut ko. firmasta joskus vuosia sitten, ne minulle toimitti Suomeen amerikkalainen kasvattaja ja hän oli tehnyt lapun päälle "lahja" (=ei veroja). JA yksi tärkeä asia pitää muistaa! JOS ko. maassa on erilainen virtajännite, ei aparaatti tule toimimaan meillä Suomessa vaan sen on oltava ´eurooppalainen voltage" - kuivaajat eivät toimi millään muulla tavoin, nimimerk. "kokemusta on tästäkin".

Tilasimme aikoinaan sellaiset "halvat" kuivaajat jenkkijännitteellä ja niitä ei saatu ikinä suomalaisessa verkkovirrassa toimimaan.
Minulla on ollut erilaisia kuivaajia, hyvä jenkkisellainen (itselläni on ollut tämän merkkinen ns. imurimalli ja se oli hyvä) :Double K ChallengerAir
Viimeisimmän ostin Virosta, maksoi 220 euroa ja se ON hyvä, ns. seisova malli, suulakkeita on erilaisia ja sitä voi käyttää joko pitkällä putkella, jolloin kädet jäävät vapaiksi ja sitten letkun avulla, jolla saa hyvin pohjavillan kuivattua.
Kannattaa uhrata "markat" hyvään, se kestää ja kestää aivan erilailla kuin "ihmisten" kuivain... :geek